DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatı 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 1010 Yeni Türk Edebiyatı 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Modernleşme Dönemi Türk Edebiyatı'nı ana çizgileriyle sanatçıları ve eserleriyle birlikte tanıtmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tanzimat devrinin siyasî ve edebî durumunu kavrayabilmek ve açıklayabilmek.
2   Dönemin birinci ve ikinci devre sanatçılarını ve eserlerini belirgin yanlarıyla tanıyabilmek.
3   Batılılaşmaya dayalı olarak edebiyatımıza giren türler hakkında bilgi edinebilmek.
4   Servet-i Fünûn döneminin siyasî ve edebî boyutlarını belirleyebilmek. Edebiyat-ı Cedide nin edebiyatımızdaki yerini ve önemini kavrayabilmek.
5   Dönemi temsil eden şair ve yazarları eserleriyle birlikte sorgulayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanzimat Devri nin Siyasî ve Edebî durumu. Modernleşme yolunda atılan ilk adımlar ve edebiyatımıza giren türler.
2 Birinci Devre Sanatçıları: Şinasi, Ziya Paşa, Nâmık Kemal edebî şahsiyetleri ve eserleri.
3 Birinci Devre Sanatçıları: Şinasi, Ziya Paşa, Nâmık Kemal edebî şahsiyetleri ve eserleri.
4 İkinci Devre Sanatçıları: Recaizâde Mahmut Ekrem, Abdülhak Hâmid Tarhan, Muallim Naci, Ahmet Mithat Efendi, edebî şahsiyetleri ve eserleri.
5 İkinci Devre Sanatçıları: Recaizâde Mahmut Ekrem, Abdülhak Hâmid Tarhan, Muallim Naci, Ahmet Mithat Efendi, edebî şahsiyetleri ve eserleri.
6 İkinci Devre Sanatçıları: Sâmi Paşazâde Sezaî, Nâbizâde Nâzım, Şemsettin Sâmi, Ahmet Vefik Paşa edebî şahsiyetleri ve eserleri.
7 İkinci Devre Sanatçıları: Sâmi Paşazâde Sezaî, Nâbizâde Nâzım, Şemsettin Sâmi, Ahmet Vefik Paşa edebî şahsiyetleri ve eserleri.
8 genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Dönem şairlerinin şiirleri üzerine çalışmalar.
10 Dönem şairlerinin şiirleri üzerine çalışmalar.
11 Dönem yazarlarının eserleri (hikâye, roman, tiyatro, tenkit vb.) hakkında çalışmalar.
12 Dönem yazarlarının eserleri (hikâye, roman, tiyatro, tenkit vb.) hakkında çalışmalar.
13 İstibdat döneminin sanatçılar ve eserleri üzerindeki etkileri
14 Genel tekrar
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ahmet Hamdi Tanpınar, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İst.,1956; Edebiyat Üzerine Makaleler, İst.,1969.
2. İnci Enginün, Tanzimat tan Cumhuriyet e Türk Edebiyatı, İst., 2005.
3. Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatı nın Ana Çizgileri, İst., 2010.
4. Nihad Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi I-II, İst.,1971.
5. İsmail Habib Sevük, Tanzimat Devri Edebiyatı; Edebî Yeniliğimiz II, İst., 1932.
6. Hüseyin Tuncer, Tanzimat Devri Türk Edebiyatı; Servet-i Fünûn Edebiyatı,İst., 2001.
7. İsmail Hikmet Ertaylan, Türk Edebiyatı Tarihi Cilt 1-3, Bakû,1923.
8. Vasfi Mahir Kocatürk, Büyük Türk Edebiyatı Tarihi,Ank., 1970.
9. Bilge Ercilasun, Servet-i Fünûn da Edebî Tenkit, Ank.,1981.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, Final (Duruma göre ödev, sunum şeklinde de olabilir.) Derste ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Derste ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111111111111
ÖK.22222222222222
ÖK.33333333333333
ÖK.44444444444444
ÖK.55555555555555