DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatı 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 2004 Yeni Türk Edebiyatı 3 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Millî Edebiyat ın dilde sadeleşme sürecini izleyebilme ve etkili olan Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin ve Ali Canip gibi şahsiyetleri tanıyabilme.
2   Millî Edebiyat hareketini, nesirde temsil eden Halide Edip, Yakup Kadri, Reşat Nuri, Refik Halit gibi sanatçıların eserlerini değerlendirebilme. Hececi Şairlerin/ Beş Hececiler in şiirimize katkılarını tespit edebilme.
3   Bağımsız Hareket eden Mehmet Âkif ve Yahya Kemal in edebiyatımızdaki konumunu ve önemini fark edebilme. Saf Şiir i temsil eden Ahmet Hamdi, Necip Fazıl, Ahmet Muhip ve Cahit Sıtkı nın şiir anlayışlarını ve şiirlerini kavrayabilme.
4   Yedi Meşale, Garip ve İkinci Yeni şiirini değerlendirebilme.
5   Dönemin yazarlarından önemli eserleri severek okuyabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Millî Edebiyat, fikir hareketleri, etkili olan isimler: Ziya Gökalp, Ali Canip, Ömer Seyfettin
2 Millî Edebiyat, fikir hareketleri, etkili olan isimler: Ziya Gökalp, Ali Canip, Ömer Seyfettin
3 Dönemin yazarları: Halide Edip, Yakup Kadri, Reşat Nuri, Refik Halit vb.
4 Dönemin yazarları: Halide Edip, Yakup Kadri, Reşat Nuri, Refik Halit vb.
5 Hececi Şairler/ Beş Hececiler ve Faruk Nafiz Çamlıbel
6 Bağımsız Şairler: Mehmet Âkif, Yahya Kemal
7 Bağımsız Şairler: Mehmet Âkif, Yahya Kemal
8 Cumhuriyet Devri Türk Edebiyatı. Devrin Genel Durumu. Hece geleneğini sürdüren şairler: Şükûfe Nihal, Halide Nusret, Kemalettin Kâmi, Ahmet Kutsi, Ahmet Hamdi, Ahmet Kutsi, Necmettin Halil, Ömer Bedrettin, Necip Fazıl, Arif N ihat, Ahmet Muhip, Cahit Sıtkı vb.
9 Dönemin diğer sanatçıları Hüseyin Cahit Yalçın, Ahmet Hikmet Müftüoğlu, Süleyman Nazif, İsmail Safa, Hüseyin Siret Özsever, Ali Ekrem Bolayır, Faik Ali Ozansoy ve Celal Sahir Erozan ın edebiyatımızdaki belirgin özellikleri.
10 Toplumcu Şiir ve Nâzım Hikmet Yedi Meşale topluluğu ve Ziya Osman Saba
11 Türk çocuklarının dil gelişim aşamaları
12 Garip Hareketi ve Orhan Veli. İkinci Yeni Şiiri ve şiir poetikası.
13 Cumhuriyet dönemi anlatmaya bağlı edebi metinler
14 Cumhuriyet dönemi anlatmaya bağlı edebi metinler
15 Cumhuriyet döneminin diğer yazarları
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111111111111
ÖK.22222222222222
ÖK.33333333333333
ÖK.44444444444444
ÖK.55555555555555