DERS ADI

: Alan Seçmeli VIII (Ruhdilbilim)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 4504 Alan Seçmeli VIII (Ruhdilbilim) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Ses dalgaları ile iletişimin sağlanması, kelime anlamının beyinde nasıl oluştuğu, cümle yorumunda beynin görevi, ve dilin belirli bir anda nasıl anlaşıldığı konularını öğrencilere tanıtmak, ve onlara ses, kelime, cumle, vurgu, konularında beynin çalışımıyla ilgili örnekler yapmak ve bu konudaki araştırmalara eleştirel yaklaşım kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruhdilbilim ile ilgili kavramları tanıtır.
2   Dil ve beyin arasındaki ilişkiyi gösterir
3   Bu konuda yapılan çalışmalarda araştırma yapma ve verileri tartışma becerisini uygular
4   Konusulan dili anlama, ve üretmede dil, düşünce, kültür ve beyin arasındaki ilişkiyi anlatır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Introduction to the content of the course
2 The basic concepts related to psycholinguistics
3 Brain and language
4 Speech perception
5 Words and recognition
6 Sentence processing
7 Speech production
8 yarıyıl sınavı
9 Applied psycholinguistics (discourse)
10 Figurative speech
11 Language development and lexicon
12 Language development and emotion
13 Language and thought
14 Applied psycholinguistics (court trails,law, doctor-patient relations, mass communication)
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abbot, Smith, K. & M. Tomasello. (2010). The influence of frequency and semantic similarity on
how children learn grammar. First Language 30.1: 79-101.
Gries, St. Th. & S. Wulff. (2005). Do foreign language learners have constructions too Evidence
from priming, sorting, and corpora. Annual Review of Cognitive Linguistics 3: 182-200.
Herrmann., E. & M. Tomasello. (2006). Apes and children s understanding of cooperative and
competitive motives in a communicative situation. Developmental Science 9.5: 518-529.
James, L. E. & D. M. Burke. (2000). Phonological priming effects on word retrieval and tip of the tongue experiences in young and older adults. Journal of Experimental Psychology: 26.6: 1378-1391.
Jay, Timothy (2004) The Psychology of Language NJ. Pearson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fcubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

wednesdays 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555