DERS ADI

: Dil ve Edebiyat Öğretimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 3105 Dil ve Edebiyat Öğretimi 1 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLŞAH KÜLEKÇİ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı dil öğretiminde edebiyatın kullanımına odaklanmaktır.
İngiliz ve Amerikan Edebiyatı eserlerinden seçilen kısa hikaye ve roman örnekleri öncelikle edebi açıdan incelenir daha sonra bu metinlerin dil eğitimde bir araç olarak dil becerileri, kelime, dilbilgisi, yaratıcılık, eleştirel düşünme ve kültür öğretimi için nasıl kullanılacağına dair ders planları hazırlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebi metinlerin İngilizce öğretiminde kullanımının tanımını yapmak.
2   Edebi metinler arasındaki farkların kavranılmasını sağlamak.
3   Edebi metinlerin dil eğitiminde kullanımıyla ilgili yaklaşım ve yöntemleri bilmek.
4   Edebi metinlerin dil eğitiminde kullanımıyla ilgili ders planı hazırlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyatın dil eğitiminde kullanımının faydaları
2 Bir edebiyat türü olarak kısa öykünün dil eğitiminde kullanımının faydaları
3 Seçilen bir öykünün edebi ve dil eğitim açısından incelenmesi ve ders planı örnekleri
4 Seçilen bir öykünün edebi ve dil eğitim açısından incelenmesi ve ders planı örnekleri
5 Seçilen bir öykünün edebi ve dil eğitim açısından incelenmesi ve ders planı örnekleri
6 Seçilen bir öykünün edebi ve dil eğitim açısından incelenmesi ve ders planı örnekleri
7 Genel değerlendirme ve tekrar
8 Ara Sınav
9 Bir edebiyat türü olarak romanın dil eğitiminde kullanımının faydaları
10 Seçilen romanların derste incelenmesi
11 Seçilen romanların ders planları hazırlanarak öğrenciler tarafından derste sunumu
12 Seçilen romanların ders planları hazırlanarak öğrenciler tarafından derste sunumu
13 Seçilen romanların ders planları hazırlanarak öğrenciler tarafından derste sunumu
14 Seçilen romanların ders planları hazırlanarak öğrenciler tarafından derste sunumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Collie, J. and Slater, S. (2000) Literature in the Language Classroom. Cambridge University Press.
Carter, R., Walker, R. and Brumfit, C.(2000) Literature and the Learner: Methodological Approaches. British Council
Kay, J. and Gelshenen, R. (2005) Discovering Fiction. CambridgeUniversity Press.
An integrative approach to using literature in ELT: powerpoint sunumlar
Derste kullanılmak üzere seçilen kısa öykü ve romanlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsah.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.35555
ÖK.45555