DERS ADI

: Dil Edinimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 2210 Dil Edinimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AHMET ACAR

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İngilizce ders kitaplarını sistematik bir şekilde inceleyebilmek için gerekli olan prensip ve yaklaşımları öğretmen adaylarına aktarmaktır. Böylece kitapların zayıf ve güçlü tarafları ortaya konarak gereken yerlerden adaptasyon ve destekleyici materyal kullanma yönünde bilgi aktarımı yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil eğitimi müfredatında İngilizce ders kitaplarının yerini ve önemini anlamak
2   Yabancı dil eğitiminde ders kitabı kullanmanın avantaj ve dezavantajlarını tartışabilmek
3   Farklı ders kitabı inceleme yöntemlerini bilmek
4   Piyasadaki İngilizce ders kitaplarını güçlü ve zayıf yönleriyle değerlendirebilmek
5   Basılı yayınları farklı teknikler kullanarak adapte edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretmenler ve ders kitapları
2 Ders kitaplarının rolleri ve sınırlılıkları
3 Materyal değerlendirme prensipleri
4 Ders kitabı inceleme modelleri
5 İşlevsel ve yapısal müfredat
6 Konu merkezli ve öğrenci merkezli yaklaşımlar
7 Ders kitabı adaptasyon yöntemleri
8 Genel Tekrar - Arasınav
9 Davranışsal ve bilişsel teoriler - Tümdengelim ve tümevarım ile öğrenme
10 Dilbilgisi, sözcük bilgisi ve ses bilgisinin sunumu
11 Dil becerilerinin entegrasyonu ve iletişim becerileri
12 Destekleyici materyaller
13 İngilizce ders kitaplarındaki kültürel içerik
14 Örnek ders kitabı değerlendirmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grant, N. (1987) Making the Most of your Textbook, Oxford
Cunningsworth, A. (1995) Choosing your Coursebook, Oxford
Tomlinson, B. (2011) Materials Development in Language Teaching, Cambridge University Press
Richards, J. C. (2001) Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, tartışma, soru-cevap, bireysel kitap inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsah.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 - 14:00 (ders programına göre değişiklik gösterebilir)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 2 16
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Proje Hazırlama 10 2 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555