DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3120 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, uygulanmakta olan Yabancı dil olarak Almanca dersine ilişkin Almancadaki dört öğrenme becerisine uygun olarak ders konusuna yönelik alıştırmalar hazırlamak, öğrencilere ders hazırlama tekniklerini tanıtmak ve bu konuda çalışmalar yaptırmak, öğretmen adaylarının öğretme tekniklerini ve öğretmen olma vasıflarını geliştirmektir ve derste kullanılan yöntem ve teknikleri ile ders materyallerini birleştirerek öğrencilere farklı seviyelere uygun ders hazırlama yollarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil olarak Almanca dersiyle ilişkili çağdaş yöntemleri tanır.
2   Ders Hazırlama Tekniklerini, yöntemlerini özetleyebilir ve karşılaştırabilir
3   Öğrenciler, Avrupa Ortak Dil Çerçevesi'ne göre dil seviyeleri arasındaki farkı ayırt edebilirler.
4   Ders Planı hazırlayabilir.
5   Yapılan ders sunumlarını uygun kıstas ışığında değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancı Dil Dersinde kullanılan Yöntemler ve Öğrenme Aşamaların incelenmesi
2 Ders kitaplarında kullanılan yöntemlere göre öğrenme olgusunun incelenmesi(GÜM, ALM-AVM-İnterkultureller Ansatz)
3 Ders kitaplarında kullanılan yöntemlere göre öğrenme olgusunun incelenmesi(GÜM, ALM-AVM-İnterkultureller Ansatz)
4 Ders Planı oluşturma tekniklerinin incelenmesi
5 Ders Planı oluşturma tekniklerinin incelenmesi
6 Verilen konuya ilişkin konuşma becerisi için ders sunumu hazırlanması
7 Verilen konuya ilişkin konuşma becerisi için ders sunumu hazırlanması
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 Verilen konuya ilişkin okuma becerisi için ders sunumu hazırlanması
10 Verilen konuya ilişkin okuma becerisi için ders sunumu hazırlanması
11 Verilen konuya ilişkin okuma becerisi için ders sunumu hazırlanması
12 Verilen konuya ilişkin okuma becerisi için ders sunumu hazırlanması
13 Avrupa Ortak Dil Kriterlerinin incelenmesi
14 Sonuçların karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Bimmel Peter, Kast Bernd , Neuner Gerd :2003 . Deutschunterricht planen.
- Henrici Gert , RiemerClaudia (Hrsg.): Einführung in die Didaktik des Unterrichts DaF mit Videospielen
- Meyer Hilbert: 1988.Unterrichtsmethoden I:Theorieband, Cornelsen Verlag, Berlin.
- Meyer Hilbert: 1987.Unterrichtsmethoden I:Praxisband, Cornelsen Verlag, Berlin.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik,Bildung medien. Kommunikation, Bern/Schweiz
- Heyd Gertraude: 1991. Deutsch lehren, Grundwissen für den Unterricht als Fremdsprache, Verlag
Moritz Diesterweg, Frankfurt am Main.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım, ikili çalışmalar ve grup çalışmaları, ders uygulama örnekleri hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 3 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1543435423
ÖK.2443425322
ÖK.3353425522
ÖK.4443415333
ÖK.5443425333