DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3123 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, alana özgü temel kavramları Almanca öğretimiyle ilişkilendirerek Almanca öğretiminin genel amaçları, kazanımları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç, materyallerini ve ders aşamalarındaki uygulamalarını incelemek ve değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Almanca öğretimine özgü temel kavramları kullanır.
2   Almanca dil becerilerinin gelişimine yönelik öğretim malzemeleri konusunda edindiği bilgiyi grup çalışmalarında uygular.
3   Her bir ders aşamasının öğrenme amacı, öğrenme etkinlikleri, çalışma biçimleri ve malzeme seçimi konusunda edindiği bilgiyi grup çalışmalarında uygular.
4   Metinlerle çalışma biçimleri konusunda edindiği bilgiyi grup çalışmalarında uygular.
5   Dilbilgisi ve sözcük öğretiminde hedef grubuna yönelik uygun teknikler hakkında edindiği bilgiyi grup çalışmalarında uygular.
6   Alıştırma türleri ve kullanıldıkları ders aşamaları hakkında edindiği bilgiyi grup çalışmalarında uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Almanca öğretmeninin mesleki yeterliliği Almanca öğretiminde karşılaşılan sorunlar Alıştırma aşamaları ve uygulama
2 Almanca dersini planlama ve ön hazırlık aşamasına yönelik uygulama Alıştırma aşamaları ve uygulama
3 Almanca dersini planlama ve ön hazırlık aşamasına yönelik uygulama Tüm ders aşamalarını kapsayan ders planı hazırlama
4 Giriş aşaması ve uygulama Tüm ders aşamalarını kapsayan ders planı hazırlama
5 Metinlerle çalışma aşaması ve uygulama Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Metinlerle çalışma aşaması ve uygulama
7 Sözcük öğretimi aşaması ve uygulama
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 Dilbilgisi öğretimi aşamaları ve uygulama
10 Dilbilgisi öğretimi aşamaları ve uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Butzkamm, W. 2007. Schwache Englischleistungen - woran liegt s Glanz und Elend der Schule oder die Wirklichkeit des Fremdsprachenschülers. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht 12,1.
Raabe, Horst. 2007. Wie viel Grammatik braucht der Mensch Praktische und theoretische Reflexionen. Praxis Fremdsprachenunterricht, 22-26.
Bimmel, P., Kast, B., Neuner, G. 2011. Deutschunterricht planen Neu. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Fernstudieneinheit 18. Berlin: Langenscheidt.
Funk, H., König, M. 1997. Grammatik lehren und lernen. Fernstudieneinheit 1. Berlin: Langenscheidt. 5. Bohn, R. 2003. Probleme der Wortschatzarbeit. Fernstudieneinheit 22. Berlin: Langenscheidt.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 3 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.124551533
ÖK.224551533
ÖK.324551533
ÖK.424551533
ÖK.5
ÖK.6