Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Almanca Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Almanca Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ile ilgili kavramsal ve kuramsal çerçeveyi, eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin niteliklerini, Bloom'un orijinal ve revize edilmiş taksonomisini ve ölçme ve değerlendirmeye etkilerini, sınav türleriyle ilgili kavramsal ve uygulamaya dönük yönlerini, ölçümleri betimlemede yararlanılabilecek temel istatistiksel işlemleri ve uygulanmasını, ölçme aracı geliştirme sürecini, test ve madde analizine dönük işlemleri ve değerlendirme yaklaşımlarını ve not verme süreçlerini incelemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Airasian P. W ve Miranda H. (2002). The Role of Assessment in the Revised Taxonomy. Theory Into Practice, 41(4), 249-254. 2. Anderson, L. W. (2005). Ojectives, Evaluation, and the Improvement of Education. Studies in Educational Evaluation, 31, 102-113 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Çoktan seçmeli test, yazılı yoklama sınavı, ödev. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Almanca |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenciler, ders programında belirtilen ilgili konulara hazırlanarak derse gelmelidirler. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yildiz.aydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dersin ilk haftasında dersi veren öğretim üyeleri tarafından ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|