DERS ADI

: Öğretim İlke ve Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 2116 Öğretim İlke ve Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerini bilen ve önemini kavrayıp uygulayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını fark eden ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilir.
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilir.
3   Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilir.
4   Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrayabilir.
5   Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilir.
6   Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanabilir.
7   Öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi ve Önemi Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri Öğretmenin görev ve Sorumlulukları
3 Eğitim Programı
4 Program Geliştirme
5 Program Geliştirme
6 Öğretimi Planlama
7 Öğrenme-Öğretme İlkeleri
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 Öğretim Sürecinin Aşamaları
10 Öğretim Kuram ve Modelleri
11 Öğretim Kuram ve Modelleri
12 Öğrenme -Öğretim Model ve Stratejileri
13 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
14 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama, Malatya: Uğurel Matbaası.
Açıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (2. Baskı) . İzmir: Eğitim Dünyası yayınları.
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in
Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Demirel, Özcan. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde
Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2005). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı.
Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı).
Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri- Öğretme Sanatı.
Ankara: Pegema yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.12435
ÖK.24545
ÖK.33534
ÖK.43533
ÖK.53533
ÖK.6
ÖK.7