DERS ADI

: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 2118 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin dil öğretiminde teknolojiden faydalanmayı öğrenmeleri ve bu teknolojileri tanıyıp kullanabilmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramları, çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini kavrayabilme
2   Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı bilgisi
3   Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi bilgisi
4   Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi bilgisi
5   Eğitim yazılımlarının incelenmesi bilgisi
6   Çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerini değerlendirebilme
7   İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkelerine ilişkin araştırmalar bilgisi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 İşitsel Görsel Materyallerin Dil Öğretiminde Kullanımı
3 İşitsel Görsel Materyallerin Dil Öğretiminde Kullanımı
4 Ders Kitabı Değerlendirmede Yaklaşımlar
5 Ders Kitabı Değerlendirme Kriterleri
6 Ders Kitabı Değerlendirme Kriterleri
7 Ders Kitabı Modeli Geliştirme
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 İnternetin Dil Öğretiminde Kullanımı
10 İnternetin Dil Öğretiminde Kullanımı
11 Dillerin Uzaktan Öğretimi
12 Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi
13 Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi
14 Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö., Seferoğlu, S. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (5. Baskı) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Acar, A. (2006). Designing an Effective ELT Primary School Textbook Model By Means of Evaluating The Primary School ELT Textbooks: A Sample in the Designated Group and Context. Unpublished PhD Thesis.
Acar, A. (2007). Teaching Languages from a Distance Through Multipoint Videoconferencing. Foreign Language Annals Vol 40. No.2 pp: 311-319.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Vize sınavı 1 2 2
Final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1312535
ÖK.24524
ÖK.33534
ÖK.43535
ÖK.53534
ÖK.64524
ÖK.74525