DERS ADI

: Alan Seç. V (21. Yüzyıl Alman Edebiyatı)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 3019 Alan Seç. V (21. Yüzyıl Alman Edebiyatı) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere 21. yüzyıl Alman edebiyatının temel eğilimleri, önemli yazarları ve temaları hakkında bilgi vermek; çağdaş edebi metinleri kültürel, toplumsal ve politik bağlamlarda yorumlama becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   21. yüzyıl Alman edebiyatının temel eğilimlerini tanımlar.
2   Çağdaş Alman edebiyatında öne çıkan temaları (göç, kimlik, cinsiyet, bellek, dijitalleşme vb.) analiz eder.
3   Seçilen edebi metinleri toplumsal, tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirerek değerlendirir.
4   Edebi türler (roman, öykü, şiir, tiyatro, deneme vb.) arasındaki biçimsel farklılıkları açıklar.
5   Alman edebiyatındaki güncel tartışmalar hakkında eleştirel görüş geliştirir.
6   Bir edebi metin üzerinde bağımsız yorum yapar ve akademik düzeyde sözlü/yazılı sunum hazırlar.
7   Almanca yazılmış çağdaş metinleri özgün dilinde okuma ve çözümleme becerisi geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Giriş: 21. Yüzyıl Alman Edebiyatına Genel Bakış
2 2. Pop Edebiyatı ve Yeni Gerçekçilik
3 3. Otobiyografi ve Autofiction
4 4. Aile Romanı ve Tarihle Yüzleşme
5 5. Göç ve Kimlik
6 6. Postkolonyal ve Postmigrant Edebiyat
7 7. Yarıyıl Ara Sınavı
8 8. Kadın Yazarlar ve Feminizm
9 9. Çağdaş Lirik: Şiirin Dönüşümü
10 10. debiyatta Psikoloji ve Beden
11 11. Dijitalleşme ve Medya
12 12. Çevre ve İklim Temaları
13 13. Alman Tiyatrosu: Yeni Eğilimler
14 14. Alman Edebiyatında Güncel Tartışmalar
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Baßler, M. (2002). Der deutsche Pop-Roman: Die neuen Archivisten. C. H. Beck.
- Baßler, M. (2021). Literaturgeschichte der Gegenwart: Germanistische Perspektiven auf deutschsprachige Literatur seit 2000. Metzler.
- Beilein, M., & Detering, H. (Eds.). (2018). Autofiktion: Literarische Verfahren zwischen Wahrheit und Fiktion. de Gruyter.
- Emmerich, W. (2014). Literaturgeschichte der DDR (5. Aufl.). Kiepenheuer & Witsch.
- Hallet, W., & Neumann, B. (Eds.). (2009). Raum und Bewegung in der Literatur: Die Literaturwissenschaft und der Spatial Turn. Transcript Verlag.
- März, U. (2011). Die neuen Deutschen: Literarische Porträts. Rowohlt Berlin.
- Schmitz-Emans, M. (2017). Einführung in die Literatur der Gegenwart. Reclam.
- Kracht, C. (1995). Faserland. Ullstein.
- Ruge, E. (2011). In Zeiten des abnehmenden Lichts. Rowohlt Berlin.
- Jelinek, E. (2011). Kein Licht. Rowohlt Theater Verlag.
- Zeh, J. (2021). Über Menschen. Luchterhand Literaturverlag.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 4 6 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135441421
ÖK.235441421
ÖK.335441421
ÖK.435441421
ÖK.535441421
ÖK.6
ÖK.7