DERS ADI

: Alan Seç. VII (Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 4017 Alan Seç. VII (Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencileri gelecekteki öğretmenlik mesleklerine yönelik medya okuryazarlığını geliştirmek; farklı öğretim materyalleri ile tanışmaları, kullanımlarını öğrenmeleri, bu bağlamda artı ve eksi yönler ele alınarak işlemek vefarklı ders ortamları için kendi ders materyallerini, dil seviyesi ve becerilere uygun hazırlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel ve yeni ders materyallerini artı ve eksi göre derste analiz ve değerlendirme yapabilir.
2   Derste kullanacakları ders materyalini gereğine uygun kullanabilir.
3   Ders materyallerini yapı itibari ile zorluk derecelerine göre belli öğrenci gruplarına ve becerilerine yönelik analiz edebilir.
4   A1, A2, B1- seviyesine ait farklı medya kullanımı ve beceriye yönelik ders materyali geliştirebilir.
5   Kendilerine gelecekteki öğretmenlik mesleklerine özgü farklı medya materyali yansıtabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel bilgi ve giriş I: düşünce, öğrenci tipleri, öğrenme tarzları, öğrenme kuramı ilkeleri
2 Temel bilgi ve giriş II: ders materyali ve medya didaktik konuları
3 Temel bilgi ve giriş III: alıştırma tipolojisi (geleneksel); beceriler, dil seviyesi örnek analizler
4 Görsel ve görselleştirmek: video/ film, powerpoint, tepegöz, poster
5 Derste işitsel ve video-podcasts
6 Kendilerinin didaktiği etikleri işitsel- ve video-podcasts/gruplarına yönelik sunum ve analiz
7 Kendilerinin didaktiği etikleri işitsel- ve video-podcasts/gruplarına yönelik sunum ve analiz
8 Konu tekrarı
9 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
10 Oyun. kelime hazinesi ve dilbilgisi / yazma ve konuşma için oyunlar
11 Oyun. kelime hazinesi ve dilbilgisi / yazma ve konuşma için oyunlar
12 Yeni medya: tahtadan akıllı tahtaya kadar
13 Yeni medya: Öğrenme platformları ve işlevleri ( DUO örnekleri üzerinde vs.)
14 Yeni medya: Yazar programları; ikinci hayat ( Second Life ), chat, mail...
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Knopf, J. 2015. Medienvielfalt in der Deutschdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag;
Wrampfler, Ph. 2017. Digitaler Deutschunterricht. Neue Medien produktiv einsetzen. Göttingen: Vandenhoeck&Ruprecht Verlag;
Roche, Jörg 2008. Handbuch Mediendidaktik Fremdsprachen. Ismaning: Hueber;
Kluckhohn, Kim 2009. Podcasts im Sprachunterricht am Beispiel Deutsch;
Biebighäuser, K. & Feick, D. 2020. Digitale Medien in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Berlin: Erich Schmidt Verlag
Rösler, Dietmar 2010. Die Funktion von Meiden im Deutsch als Fremd- und Deutsch als Zweitsprache-Unterricht. In: Deutsch als Zweit- und Fremdsprache, Bd. 2, 1199-1215. Hg. von Hans-Jürgen Krumm, Christian Fandrych, Britta Hufeisen und Claudia Riemer. Berlin, New York: de Gruyter.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Sunum hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.132553
ÖK.233553
ÖK.332553
ÖK.432553
ÖK.533553