DERS ADI

: Alan Seç. II (Edebiyat ve Medya)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 2029 Alan Seç. II (Edebiyat ve Medya) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYLİN NADİNE KUL

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, medya ve edebiyat bilimlerinin temel kavramları ışığında, edebi metinlerde medya temsillerini incelemek ve öğrencilerin medya türlerini edebi bağlamda analiz edebilme becerilerini geliştirmektir. Basılı, görsel-işitsel ve dijital medya türlerinin edebiyat üzerindeki etkisi değerlendirilerek, disiplinlerarası bir yaklaşım benimsenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Medya biliminin temel kavramlarını ve gelişim sürecini açıklayabilme
2   Edebiyat ve medya bilimleri arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme
3   Edebi metinlerde medya temsillerini analiz edebilme
4   Farklı medya türlerinin anlatı yapıları üzerindeki etkilerini tartışabilme
5   Medya odaklı edebi çözümlemeler geliştirebilme
6   Eleştirel medya okuryazarlığı ve disiplinlerarası düşünme becerisi kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Edebiyat ve medya ilişkisine genel bakış
2 Medya bilimine giriş: Tanımlar, kavramlar
3 Edebiyat bilimi ile medya bilimi arasındaki kesişim
4 Medya türleri
5 Medya türleri
6 Edebi metinlerde medya temsilleri
7 Edebi metinlerde medya temsilleri
8 vize
9 Anlatı yapılarında medyanın etkisi
10 Örnek eser analizi
11 Örnek eser analizi
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Genel değerlendirme ve tartışma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Knopf, J. & Nagel, M. (2020) (Digitale) Medien und Deutschunterricht. Ein Grundriss der mediendidaktischen Terminologie und empirischen Unterrichtsforschung aus Sicht der Deutschdidaktik. In J. Knopf & U. Abraham (Hrgs.) Deutsch Digital. Band 1 Theorie. (S. 47-62). Schneider-Verlag.
McLuhan, M. (1968). Die Gutenberg-Galaxis. Das Ende des Buchzeitalters. Econ.
Catani, Stephanie/Kleinschmidt, Christoph (2024): Popliteratur 3.0. Soziale Medien und Gegenwartsliteratur, Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston.
Eick, Dennis (2014): Digitales Erzählen. Die Dramaturgie der Neuen Medien. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft.
Faulstich, Werner (2004): Grundwissen Medien, 5.Aufl., Wilhelm Fink Verlag.
Bajohr, Hannes (Hrsg.). Code und Konzept. Literatur und das Digitale. Berlin: Frohmann, 2016.
Hofmann, M./Goer, C. (2014). Mediendidaktik und Deutschunterricht. Charis Goer/Katharina Köller (Hrsg.): Fachdidaktik Deutsch. Grundzüge der Sprach- und Literaturdidaktik. Wilhelm Fink Paderborn.
Jannidis, Fotis (2022): Digitale Literaturwissenschaft DFG-Symposion 2017, Berlin: Springer.
Kreuzmair, Elias, und Eckhard Schumacher (Hrsg.) 2021: Literatur nach der Digitalisierung: Zeitkonzepte und Gegenwartsdiagnosen. Berlin und Boston: De Gruyter,.
Meyer, Anne-Rose (2019): Internet Literatur Twitteratur. Erzählen und Lesen im Medienzeitalter, Perspektiven für Forschung und Unterricht. Berlin: Peter Lang.
Stolz, Michael u.a. (2007): Literatur und Literaturwissenschaft auf dem Weg zu den neuen Medien. Eine Standortbestimmung. germanistik.ch.
Schäfer, Jörgen. Netzliteratur . Handbuch Medien der Literatur. Hrsg. Natalie Binczek, Till Dembeck und Jörgen Schäfer. Berlin und New York: De Gruyter, 2013. 481 501.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Okuma analiz
Grup çalışmaları
Öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.kul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 13.00-14.00
perşembe 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 4 6 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13234541
ÖK.23234541
ÖK.33234541
ÖK.43234541
ÖK.53234541
ÖK.63234541