DERS ADI

: Alan Seç. II (İleri Dinleme ve Anlama Becerileri I)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 2025 Alan Seç. II (İleri Dinleme ve Anlama Becerileri I) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı B1-B2(C1) düzeylerine göre Dinleme anlama Becerisini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dinleme metinlerini anlayabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir;
2   2. Dinleme metinlerine göre yazılı not alabilir;
3   3. Dinlediğini sözlü ve yazılı olarak yansıtabilir;
4   4. Dinleme metinlerini ağırlık derecelerine göre değerlendirebilir;
5   5. Görev ve alıştırmaları dinleme metinlerine göre analiz edebilir;
6   6. Seçilmiş Almanca lehçelerini tanımlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Tatil konulu dinleme metinleri(boş zaman; serbest konuşma)
2 2. Dinleme metni benim şehirim (konuşmaya yönelik konular); kısa bir sunum hazırlığı ve sunumu
3 3. Kısa sunumlar benim şehrim sunumu (dolaylı anlatım, dilek kipi )
4 4. Okul sistemi konusuna ilişkin dinleme metinleri/ dinleme-görsel metinler; poster hazırlığı Türk- Alman okul sistemi kısa sunum (konuşma, ülke bilgisi)
5 5. Almanyada Üniversite Eğitimi konusuna ilişkin dinleme metinleri/ dinleme-görsel metinler; (örn: Sorabistik)
6 6. Almanya da Üniversite Eğitimi konusuna ilişkin dinleme metinleri/ dinleme-görsel metinler;(örn: Science Slam); slamın oluşturulması
7 7. Dinleme metinleri: alıştırma tipolojileri-konuya uygun seçilmiş ders kitabı ve dinleme materyali ile dinleme metinlerini ve alıştırmaları analiz edebilme
8 8. Yarıyıl Ara Sınavı
9 9. Konu tekrarı
10 10. Avrupa/ EU (Avrupa para birimi) konusuna ilişkin dinleme görsel metinleri
11 11. Lehçeler (seçilmiş lehçeler ve dinleme örnekleri, fonetik özellikler)
12 12. Dinleme metni. Haberleri anlama, özetleme, tekrar verebilme (güncel haberler)
13 13. Dinleme metni. Haberleri anlama, özetleme, tekrar verebilme (güncel haberler)
14 14. Dinleme metni: şarkılar ve şiirler
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Dahlhaus, Barbara (2002): Fertigkeit Hören. Fernstudienangebot Deutsch als Fremdsprache und Germanistik. Berlin: Langenscheidt.
- Hegyes, Katalin; Schmidt, Roland; Szalay, György (1997): Hörfelder. Hörverstehensprogramm für die Mittelstufe. Training zum selektiven, kursorischen und detaillierten Hören mit Aufgaben, Texttranskriptionen und Lösungen. Ismaning: Hueber.
- Kühn, Peter (1996): Hörverstehen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Theoretische Fundierung und unterrichtliche Praxis. Frankfurt/M., Berlin, Bern u.a.: Peter Lang.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Çeşitli sunu, ses, video, bilgisayar grafiği ve yazılımlarla ders içeriğinin anlatılması ve çeşitli ders içi alıştırma ve aktiviteler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final 1 2 2
Vize 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1325451
ÖK.2325451
ÖK.3325451
ÖK.4325451
ÖK.5325451
ÖK.6325451