DERS ADI

: Almanca Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 2012 Almanca Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına almanca ders programı geliştirme becerisi kazandırmak. Öğretmen adaylarına dersin içerikleri ders araç gereçleri metodu yöntemi öğrenci başarısının değerlendirmesi konularını davratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yabancı Dil Öğretimi ile ilgili çağdaş, yöntem ve teknikleri tanımlayabilir.
2   2. Yaklaşımları birbiriyle karşılaştırabilir.
3   3. Birbirinden farklı olan yaklaşımları ayırt edebilir.
4   4. Ders kitabı ve yaklaşımlar arasındaki yöntem ilişkisini anlayabilme ve analiz edebilir.
5   5. Farklı yaklaşımlara göre uygulama örnekleri sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve konuların tanıtımı Avrupa Dil Çercevesi kapsamında Almanca programının değerlendirilmesi
2 Almanca ders programlarının tarihsel gelişimi Avrupa Dil Çercevesi kapsamında Almanca programının değerlendirilmesi
3 M.E.B. İlköğretim Almanca Müfredatının İncelenmesi A1-A2-B1-B2 Dil seviyesinin özellikleri ve sınırlılıkları
4 M.E.B. İlköğretim Almanca Müfredatının İncelenmesi C1-C2 Dil seviyelerinin özellikleri ve sınırlılıkları
5 M.E.B. Ortaöğretim Almanca Müfredatının İncelenmesi Yarıyıl Sonu Sınavı
6 M.E.B. Ortaöğretim Almanca Müfredatının İncelenmesi
7 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
8 Kazanımların sınıflara göre dağılımı
9 Öğretim programları le ilgili temel kavaramlar
10 Almanca dersi öğretim programlarına ilişkin güncel yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Neuner, Gerhard/Hunfeld, Hans: Methoden des fremdsprachlichen Unterichts. Fernstudieneinheit 4.
Langenscheidt, 1998.
- Heyd Gertraud: 1997. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht(DaF), Ein Arbeitsbuch
Kognition und Konstruktion , narr studienbücher, Tübingen.
- Konu alanı ders kitapları
- Koeppel Rolf: 2010. Deutsch als Fremdsprache, Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik,Bildung medien. Kommunikation, Bern/Schweiz
- Heyd Gertraude :1991. Deutsch lehren, Grundwissen für den Unterricht als Fremdsprache, Verlag
Moritz Diesterweg, Frankfurt am Main.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

interaktif- bireysel- ikili çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 3 4 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1233
ÖK.2433
ÖK.322
ÖK.42
ÖK.52