DERS ADI

: Alan Seç. III (Almanca Öğretiminde Dijital Hikaye Anlatımı )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 2020 Alan Seç. III (Almanca Öğretiminde Dijital Hikaye Anlatımı ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dijital hikaye anlatım metodunun Almanca öğretiminde etkili kullanımı üzerinde durmaktadır. Dersin amacı, bu yaklaşım üzerinden öğrencilerin hem yabancı dil becerilerini (Konuşma/Yazma/Dinleme) hem de dijital becerilerini geliştirilebilme yeterliliği kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde Dijital Hikâye Anlatımı metodunu kullanabilme.
2   Dijital becerilerini geliştirebilme
3   Çağdaş dil öğretimi bağlamında mesleki bilgilerini arttırma.
4   Yazılı metinleri seslendirebilme becerisi kazanma
5   Değişik medya türlerini birbirine uyumlu halde sunabilme becerisi kazanma
6   Foto, ses, video gibi medya türlerini arşivlerden seçebilme ve üzerinde hedefe dönük çeşitli işlemler yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması. Proje gruplarının oluşturulması Grup projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
2 Dijital Hikâye Anlatımının teorik dayanağı. Grup projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
3 Gerçek hikaye ve öykülerin yabancı dil dersine entegrasyonu ve dil öğrenme etkileri. Grup projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
4 Ses, görsel, video ve animasyonların kalıcı öğrenmeye katkıları. Grup projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
5 Senaryoya uygun sahnelerin skript formuna işlenişi ve dikkat edilecek hususlar. Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Gerekli yazılımlara giriş: Fotoğraf ve resim yazılımı: Photofiltre
7 Gerekli yazılımlara giriş: Ses işleme yazılım ı:im yazılımı: mp3DirectCut
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 Gerekli yazılımlara giriş: Video işleme yazılımı: Avidemux
10 İleri seviye medya öğeleri yazılımı: Shotcut

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gündoğdu, T. 2022. Digital Storytelling als Methode zur Vermittlung von digitalbasierten mediendidaktischen Kompetenzen. Ankara: Nobel Bilimsel.
Bull, G. / Kajder, S. 2005. Digital Storytelling in the Language Arts Classroom. In: Learning & Leading with Technology. Volume 32 / Nr. 4, 46-49,
Dorn, C. R. 2004. Digital Storytelling: Erziehung zur medialen Mündigkeit durch Bildung zur medialen Reflexion. In Mayer, H. O./Treichel, D. (Hrsg.). Handlungsorientiertes Lernen und eLearning: Grundlagen und Praxisbeispiele München: Oldenbourg, 163 182
Gregori-Signes, C. 2010. Practical Uses of Digital Storytelling. https://www.researchgate/publication/253907387_Practical_Uses_of_Digital_Stprytelling
Heinz, S. 2016. Digital Storytelling tasks im kompetenzorientierten Englischunterricht in der Sekundarstufe I: ein schulisch-universitäres Projektseminar. In: Becker, C. / Blell, G. /
Rössler, A. (Hrsg.): Web 2.0 und komplexe Kompetenzaufgaben im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt: Peter Lang, 143-156.
Kaare, B.H. / Lundby, K. 2008. The "Power of Configuration" in Digital Storytelling. In: Gächter, Y. et al. (Hrsg): Erzählen - Reflexionen im Zeitalter der Digitalisierung /
Storytelling - Reflections in the Age of Digitalization. Innsbruck: Innsbruck University
Press, 99-111.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 2 2 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13455124322
ÖK.23455124322
ÖK.33455124322
ÖK.43355124421
ÖK.53355124421
ÖK.6