DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 4014 Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Almanca yabancı dil dersindeki test, sınav türleri; Almanca dersinde değişik dil becerilerinin ölçümüne yönelik farklı sınavların tasarlanıp hazırlanması; sınavların değerlendirilip, incelenmesi ve analiz edilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Almanca dersine yönelik sınav yönelik gerekli temel kavramlarını bilme.
2   2. Uyguladığı yabancı dil dersine yönelik sorular seçme ve sınav hazırlaya bilme ve değerlendire bilme.
3   3. Farklı öğrenci seviye guruplarına uygun sınav hazırlama ve oluşturabilme
4   4. Öğrencinin dört temel dil becerisinin gelişmesi için gerekli soru tiplerini oluştura bilme.
5   5. Sınavlarını Avrupa Dil Kriterlerine uygun bir şekilde oluşturma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin tanıtımı, gerekliliği hakkında bilgi
2 2. Sınav tanımı, teknikleri ve türlerinin tanıtımı (sınavların geçerliliği, güvenilirliği ve tarafsızlığı)
3 3. Test tanıtımı, teknikleri ve türleri hakkında bilgi (açık uçlu, yarı-kapalı uçlu ve kapalı uçlu soru tipleri)
4 4. Sınav ve test türlerinin incelenmesi
5 5. Sınav ve test türlerinin incelenmesi
6 6. Sınav ve test türlerine ilişkili örneklerin incelenmesi
7 7. Sınav ve test türlerine ilişkili örneklerin incelenmesi
8 8. Yarıyıl Ara Sınavı
9 9. Avrupa dil çerçevesine göre dil değerlendirilmesi
10 10. Dil becerilerine uygun şekilde sınavlarının hazırlık çalışması
11 11. Dil becerilerine uygun şekilde sınavlarının hazırlık çalışması
12 12. Öğrencilere uygulamalı olarak sınav ve testler hazırlatmak
13 13.Öğrencilere dinleme anlama için testler hazırlatmak
14 14.Öğrencilere okuma anlama ve yazma becerisi için testler hazıtlatmak
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Albers, H.G. & Bolton, S. (1999): Testen und Prüfen in der Grundstufe. Fernstudieneinheit 7. Berlin.
- Gasser Peter (2003). Lehrbuch Didaktik 2. Auflage, Bern
- Heyd Gertraude (1991). Deutsch lehren Grundwissen für den Deutschuntericht als Fremdsprache,
2.überarbeitete und erweiterte Auflage Frankfurt a.M
- Bausch/Christ/Krumm(Hrsg.) (1995).Handbuch Fremdsprachenunterricht 3. Auflage,Tübingen und
Basel

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

interaktif- bireysel, ikili çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.115444555
ÖK.22444355
ÖK.3444344
ÖK.455533
ÖK.5525