DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Edebi Metinler I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 3013 Almanca Öğretiminde Edebi Metinler I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Alman dilinde yazılmış Roman ve Kısa öykü türlerinden seçilen edebi eserleri tanıtmak, ele alınan eserleri anlamak, yorum yapmak ve dersin nasıl işleneceği ile ilgili yöntemleri tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roman ve Kısa hikâyenin temel kavramlarını anlayabilir
2   Roman türlerini öğrenebilir
3   Roman ve Kısa hikâyenin analiz yöntemlerini kavrayabilir
4   Edebi Çağ özellikleri ile birlikte çeşitli Roman ve Kısa özelliklerini öğrenebilir
5   Roman ve Kısa hikâyenin türlerinden seçilmiş eserlerin analizini yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebi bir tür olarak roman
2 Romanın temel kavramları
3 Mein analizinin özellikleri
4 Eleştiri ve onaylama. Heinrich Böll'ün romanları
5 Yıkıntı edebiyatı sorunsalı
6 Rol baskısı ve bireyselleşme. Christa Wolf'un romanları
7 Siegfried Lenz'in romanları- Heimatmuseum, Deutschstunde
8 Yarıyıl Ara Sınavı
9 Kısa öykünün tanımı
10 Roman ve öykü arasındaki farklar
11 1945 sonrası kısa öykü
12 Yazınsal bir sorun olarak kısa öykü
13 Yıkıntı Edebiyatı
14 Örnek yapıtlar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Manfred Durzak (1989): Der deutsche Roman der Gegenwart. Entwicklungsvoraussetzungenu.
Tendenzen. Heinrich Böll, Günter Grass, Uwe Johnson, Christa Wolf, Kohhammer, Berlin
- Gero von Wilpert (1990): Sachwörterbuch der Literatur. Kröner Verlag
- Ruth J. Kilchenmann (1978): Die Kurzgeschichte, Formen und Entwicklung. Kohlhammer,
Stutgart, Berlin
- Bernd Matzkowski/Ernst Sott (1991): Basisinterpretationen für den Literatur- und
Deutschunterricht. Bange Verlag-Hollfeld
- Fritz Martini (1991): Deutsche Literaturgeschichte. Kröner
- Wofgang Beutin (Mitverf.) (2013): Deutsche Literaturgeschichte, von den Anfängen bis zur
Gegenwart, Metzler
- Hoffmann Rösch (2008): Grundlagen Stile Gestalten der deutschen Literatur, Cornelsen, Berlin
- Otto F. Best (1999): Handbuch literarischer Fachbegriffe, Definitionen und Beispiele. Fischer
Verlag, Frankfurt am Main
- Hans Waganer (1985): Siegfried Lenz, Autorenbücher. Beck Verlag, München

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı Sınavlar (uzun ve kısa yanıtlı)

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 12 12
Final sınavına hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1342535555
ÖK.234525555
ÖK.355555
ÖK.434555
ÖK.5345555