DERS ADI

: Okuma Becerileri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 1014 Okuma Becerileri II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapma ve satır aralarındaki anlamı kavrama çalışmaları; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrayabilme; okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarabilme; okurun çıkardığı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğini anlamadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metni ve metinde kullanılan anlamsal ipuçlarını kavrayabilme
2   Fikirleri organize edip değerlendirme
3   Bilgiyi ana fikre ulaşmak için sentezleme
4   Metinlerde yazarın amacını kavrayabilme
5   Çıkarımlar yapabilme becerisini geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. "Kleine Fabl " Franz Kafka
2 2. "Klimabewusst leben" Aktuelle Text
3 3. "Der Augsburger Kreidekreis" Bertolt Brecht
4 4. "Der Augsburger Kreidekreis" Bertolt Brecht
5 5. "Studium- Traumberuf" Aktuelle Text
6 6. "Lukas, sanfmütiger Knecht" Siegfried Lenz
7 7. "Lukas, sanfmütiger Knecht" Siegfried Lenz
8 8. Yarıyıl Ara Sınavı
9 9. "Studieren für eine saubere Zukunft" Aktuelle Text
10 10. "Studieren für eine saubere Zukunft" Aktuelle Text
11 11. "Bahnwärter Thiel Gerhard Hauptmann"
12 12. "Bahnwärter Thiel" Gerhard Hauptmann
13 13. "Mütter arbeiten umsonst" Aktuelle Text
14 14. "Der sichere Weg" J.P.Hebel
15 15.Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lange, G. / Weinholf, S. (2012): Grundlagen der Deutschdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag

Köhnen, R. (2011): Einführung in die Deutschdidaktik. Stuttgart/Weimar: Metzler Verlag

Leubner, M. / Saupe, A. / Richter, M. (2012): Literaturdidaktik. Berlin: Akademie Verlag

Lauer, G. (2020): Lesen im digitalen Zeitalter. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft

Goer, Ch. / Koeller, K. (2014): Fachdidaktik Deutsch. Paderborn: Wihelm Fink Verlag

Storch, G. (1999): Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı,tartışma,grup çalışması ve soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 4 4
Final sınavına hazırlık 1 4 4
Ödev hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135453233221
ÖK.235453243221
ÖK.335453244221
ÖK.435453234221
ÖK.535453243221