DERS ADI

: Okuma Becerileri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 1013 Okuma Becerileri I ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırt edilebilmesi; Alman edebiyatı alanında temel eğitim ve düşünme yeteneğinin geliştirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metin çeşitlerini ve okuma tekniklerini öğrenebilir
2   Okuma duyarlılığı ile kelime hazinesini geliştirebilir
3   Çeşitli metinlerde ya da edebi metinlerin biçimsel, içeriksel ve dilsel özelliklerini tanımlayarak türlerini belirleyebilir.
4   . Çeşitli metinler ya da edebi metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade edebilir.
5   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri özetleyebilir
6   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri yorumlar ve güncel hayatla ilişkilendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Okuma Tekniklerinin tanıtılması
2 2. Metin Çeşitlerinin tanıtılması
3 3. B1 düzeyinde yazılı bir metin. Mit Jeans in die Steinzeit. Wolfgang Kuhn
4 4. B1 düzeyinde yazılı bir metin. Viel Glück. Bilimsel ve kültürel dergiden
5 5. B1 düzeyinde yazılı bir metin. Auf dem Weg zum Glück. Bilimsel ve kültürel dergiden
6 6. Heinrich Spoerl: Warte Nur, Balde. Edebi Metin
7 7. Die heutige Jugend. Bilimsel ve kültürel makale
8 8. Ara Sınav
9 9. Wofgang Borchert: Das Brot. edebi metin
10 10. Wofgang Borchert: Das Brot. Edebi metin
11 11. Daumen hoch. Rainer Stadler, Süddeutsche Zeitung. Magazin
12 12. Daumen hoch. Rainer Stadler, Süddeutsche Zeitung. Magazin
13 13. Bertolt Brecht:. Wenn die Haifische Menschen wären. Edebi metin
14 14. Bertolt Brecht: Wenn die Haifische Menschen wären. Edebi Metin
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lange, G. / Weinholf, S. (2012): Grundlagen der Deutschdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag

Köhnen, R. (2011): Einführung in die Deutschdidaktik. Stuttgart/Weimar: Metzler Verlag

Leubner, M. / Saupe, A. / Richter, M. (2012): Literaturdidaktik. Berlin: Akademie Verlag

Lauer, G. (2020): Lesen im digitalen Zeitalter. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft

Goer, Ch. / Koeller, K. (2014): Fachdidaktik Deutsch. Paderborn: Wihelm Fink Verlag

Storch, G. (1999): Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders anlatımı,analiz, tartışma,grup çalışması ve soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 13 26
Vize Sınavına Hazırlık 2 13 26
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135332553322
ÖK.235332553322
ÖK.335332553322
ÖK.435332553322
ÖK.535332553322
ÖK.622222222222