DERS ADI

: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 2116 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

İletişim aracı olarak öğretim teknolojileri; öğretim analizi; öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri;
öğretim materyali seçim süreci; görsel tasarım ilke ve öğeleri; mesaj tasarım ilkeleri;
materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; ders materyali geliştirme yaklaşımları; görsel, işitsel ve
görsel-işitsel materyal geliştirme; etkileşimli materyal geliştirme; güncel uygulamaların materyal
tasarımında kullanımı; eğitsel materyal geliştirme ve etkililiğini değerlendirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojilerini bir iletişim aracı olarak değerlendirebilme
2   Öğretim materyallerinin tasarlanması amacıyla analiz yöntemleri uygulayabilme
3   Çeşitli öğretim teknolojilerinin temel özelliklerini ve görsel tasarım ilke ve öğelerini bilme
4   Materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerine bakarak uygun öğretim teknolojilerini seçip, kullanabilme
5   Çeşitli öğretim teknolojileri kullanılarak hazırlanmış ürünleri değerlendirebilme
6   Öğrencileri kodlama eğitimine dahil etmek için uygun motivasyon araçlarını (örn. CS takılı değil, algoritma görselleştirme) seçer
7   Çeşitli öğretim teknolojileri kullanarak iki ve üç boyutlu materyaller ile etkileşimli materyaller geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, ders planının açıklanması, kaynakların tanıtılması, grup oluşturulması
2 Teknoloji, Araç, Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi, Eğitim Teknolojisi kavramının evrimi ve sistem yaklaşımı, değişen öğretmen-öğrenci rolleri ve eğitimde teknolojinin üstlendiği rol ve iletişim süreci
3 Araçların sınıflandırılması ve öğrenme ile bağlantısı, Dale'in Yaşantı Konisi ve öğretim aracının tanımı ve öğretime katkıları, temel materyal hazırlama yaklaşımları, materyal tasarımın süreçleri ve seçiminde uygulanacak ölçütler, görsel materyallerin öğrenmedeki rolü, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel tasarımda amaçlar, görsel tasarımın unsurları, biçimsel yapı ve düzenlemeler.
4 Sunum materyallerinin hazırlanması, PowerPoint hazırlarken dikkat edilecek hususlar
5 Öğretimde kullanılan görsel-işitsel araçlar ve onları kullanmanın yararları, araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin ortaya çıkarabileceği olası sakıncalar, araçları seçer ve kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar, görsel-işitsel araçların eğitim ortamına katkıları
6 Görsel, işitsel ve görsel-işitsel ders materyalleri geliştirme ilkeleri
7 Etkileşimli ders materyali geliştirme: Görseller
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 Etkileşimli ders materyali geliştirme: İşitseller
10 Eğitsel Oyunlar ve özellikleri ile etkileşimli ders konusuna yönelik oyun geliştirme uygulaması
11 Etkileşimli ders materyali geliştirme: Görsel-İşitseller
12 Etkileşimli ders konusuna yönelik oyun geliştirme uygulaması
13 Öğretim materyallerini değerlendirme ilkeleri
14 Geliştirilen öğretim materyallerini değerlendirme (AKRAN DEĞERLENDİRMESİ)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Seferoğlu, S.S. (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Yanpar, T. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
3. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J.D., and Smaldino, S.E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning. 7th ed. New Jersey: Prentice-Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğretmen Gözlemi,Görev Analizi,Test, Kontrol Listesi / Derecelendirme Ölçeği, Akran Değerlendirmesi, Sözlü Yanıt
Ev ödevi, Uygulama, Proje Tabanlı Değerlendirme, Sunum, Deneme (Essay)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Elif Buğra Kuzu Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 - 13:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11551351112
ÖK.21155151112
ÖK.31521511211
ÖK.41151131111
ÖK.53151511111
ÖK.61155131111
ÖK.71355151111