DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4521 Öğretmenlik Uygulaması I ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğretmen adayı, Bilgisayar dersi Öğretim Programından bir konu seçerek bir ders planı hazırlayacak, bu plana göre öğrenme ortamını, araç-gereçleri ve öğretim materyallerini düzenleyecek ve bu dersi mikro öğretim uygulamaları yoluyla sunacaktır. Öğrencilerin sundukları bu dersi, öğretim elemanı, öğretmen adayının kendisi ve diğer öğretmen adayları, öğretmenlik yetkinlikleri yönünden değerlendireceklerdir. Bunun yanında derste alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.), bilgisayar laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilişim öğretiminde ölçme ve değerlendirme (portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb.) yaklaşımlarının incelenmesi gibi konularda işlenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretim Programından bir/birden fazla kazanım seçerek bu kazanıma ilişkin bir ders tasarlayabilecektir.
2   Alana özgü uygulamalar gerçekleştirebilecektir.
3   Bilişim teknolojileri eğitiminde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini belirleyebilecektir.
4   Bilişim teknolojileri öğretmen yeterliklerini sergileyebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, izlence ve beklentiler
2 Bilişim Teknolojileri Öğretmen Yeterlikleri
3 Bilgisayar Laboratuar Ortamlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
4 Bilgisayar Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme (Portfolyo Uygulamaları, Performans Testleri, Gözlem Formları vb.)
5 Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi).
6 Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi).
7 Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi).
8 Arasınava hazırlık (Özet)
9 Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi).
10 Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi).
11 Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi).
12 Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi).
13 Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi).
14 Akran Değerlendirme
15 Dersin Genel Değerlendirmesi ve Dönem Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Açıkgöz K. (2005). Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Izmir.
2. Selçuk Z. (2008). Çoklu Zeka Uygulamaları, Nobel Kitapevi.
3. Şahin, S. (2010) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: PegemA Akademi.
4. Altun, E. (2009) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: PegemA Akademi.
5. Öğretim elemanı slaytları ve geçmiş dönem öğrencilerinin hazırladıkları projeler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, gözlem, mikro öğretim, gösteri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli test, ödev, dereceli puanlama anahtarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Elif Buğra KUZU DEMİR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası
35160 Buca/İzmir/ TÜRKİYE

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Crs 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Odev (Proje) hazirlama 1 20 20
Sunum hazirlama 1 9 9
Final Sınavı 1 1 1
Sunum 1 1 1
Proje 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11555151111
ÖK.21153121111
ÖK.31251121111
ÖK.41511111111