DERS ADI

: Alan Seç. 8 (Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 4016 Alan Seç. 8 (Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini açıklayabilir
2   Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçlarını kullanabilir
3   Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları kullanabilir
4   Öğrenci başarısını farklı ölçme ve değerlendirme araçlarıyla değerlendirebilir
5   Öğrenme çıktılarını değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme ve değerlendirme kavramı
2 Ölçme ve değerlendirme kavramı
3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar
4 Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar
5 Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar
6 Alternarif ölçme ve değerlendirme
7 Alternarif ölçme ve değerlendirme
8 Arasınava Hazırlık (Özet Konular) ve Arasınav
9 Alternarif ölçme ve değerlendirme
10 Alternarif ölçme ve değerlendirme araçları
11 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar ve örnek ölçme araçları geliştirme
12 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar ve örnek ölçme araçları geliştirme
13 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar ve örnek ölçme araçları geliştirme
14 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar ve örnek ölçme araçları geliştirme
15 Dersin Değerlendirilmesi ve Dönem Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atılgan, H., Kan, A. ve Aydın, B. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayınları.
Brookhart, S. M. & Nitko, A. J. (2014). Educational Assessment of Students. Pearson
Erkan, S., ve Gömleksiz, M. (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Russell, M. K., & Airasian, P. W. (2012). Classroom assessment: Concepts and applications. New York: McGraw-Hill.
Thorndike, R. L., & Hagen, E. (2009). Measurement and evaluation in psychology and education. Pearson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, vize ve ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 final sınavı ile ölçülecektir. Açık uçlu sorular ve ödevler yoluyla yürütülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Üniversitemizin ders geçme kriterleri.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 - 13:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 9 1 9
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 1 20 20
Final 1 1 1
Proje 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11521251111
ÖK.21514311111
ÖK.31555151111
ÖK.41551151111
ÖK.51551131111