DERS ADI

: Alan Seç. 7 (Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 3015 Alan Seç. 7 (Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZAFER TANEL

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders öğretim teknolojilerinin eğitim-öğretim sürecine entegrasyonuna ilişkin temel bilgi ve uygulamaları öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde teknoloji entegrasyonu kavramını tanımlama
2   Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen etmenleri bilme
3   Teknoloji entegrasyon modellerini bilme
4   Teknoloji entegrasyonun sağlandığı örnek ders planlarını hazırlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde teknoloji entegrasyonu kuramsal çerçeve
2 Eğitimde teknoloji entegrasyonu kuramsal çerçeve
3 Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen etmenler
4 Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen etmenler
5 Öğrenme kuramları / teknoloji entegrasyonu ilişkisi
6 Öğrenme kuramları / teknoloji entegrasyonu ilişkisi
7 Öğrenme kuramları / teknoloji entegrasyonu ilişkisi
8 Arasınav
9 Teknoloji entegrasyon modelleri
10 Teknoloji entegrasyon modelleri
11 Teknoloji entegrasyon modelleri
12 Örnek öğretim planı hazırlama
13 Örnek öğretim planı hazırlama
14 Örnek öğretim planı hazırlama
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Perkmen, S. ve Tezci, E. (2011). Eğitimde Teknoji Entegrasyonu
2. Earle, S. R. (2002). The Instructional Technology into Public Education: Promises and Challenges
3. Okojie CPO M., Olinzock A. A., Okojie-Boulder T. C. And Clark, R. E. (2006). The Pedagogy of Technology Integration, The Journal of Technology Studies, 32 (2), 66-71.
4. Bucci, T. T., Copenhaver, L. J., Lehman, B., & O Brien, T. (2003). Technology integration: Connections to educational theories. Contemporary Issues in Technologyand Teacher Education, 3(1), 26-42.
5. Frei, S., Gammill, A., and Irons, S. (2007). Integrating Technology into the Curriculum
6. National Educational Technology Standards, (2002). Using Model Strategies for Integrating Technology into Teaching

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru/cavap, gurup etkinliği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve etkinlikler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 10 10
Final Sınavı 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12555454322
ÖK.23545555322
ÖK.32555554222
ÖK.43545454222