DERS ADI

: Alan Seç. 3 (Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 1015 Alan Seç. 3 (Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ELİF ÖZYENGİNER

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste yetişkin bireylerin psikolojisi, öğrenme süreçleri, yetişkin eğitim kuramları ve yetişkinlerin değişime karşı dirençleri hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır. Ayrıca yetişkin eğitimi için eğitim programları planlama, tasarlama ve yürütme süreçlerini öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkin bireylerin psikolojisini ve öğrenme süreçlerini açıklayabilir.
2   Yetişkin eğitim kuramlarını açıklayabilir.
3   Yetişkinlerin değişime karşı dirençlerini analiz edebilir.
4   Yetişkinler için bilişim teknolojilerinin özelliklerini açıklayabilir.
5   Yetişkin eğitimi için eğitim programları planlama tasarlama ve yürütme süreçlerini açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yetişkin psikolojisi
2 Yetişkinlerde öğrenme
3 Yetişkin eğitimi kuramları
4 Yetişkin eğitimi kuramları.
5 Yetişkinlerin yeniliklere karşı olan tutumları
6 Yetişkinlerin yeniliklere karşı olan tutumları
7 Yetişkinlerin değişime karşı dirençleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Yetişkinlerin değişime karşı dirençleri
10 Yetişkinler için bilişim
11 Yetişkinler için bilişim
12 Yetişkinler için bilişim ile ilgili eğitim programları planlama
13 Yetişkinler için bilişim ile ilgili eğitim programları planlama
14 Yetişkinler için bilişim ile ilgili eğitim programları planlama
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kahyaoğlu, Y. & Kurt, A.A. (2017). İleri Yaşta Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Kullanımı: Sorunlar Ve Öneriler. Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017 içinde. Vadi Grafik Tasarım ve Reklamcılık.
Okçabol, R. (2006). Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi). Ütopya Yayınevi.
Yıldız, A. & Uysal, M. (2013). Yetişkin Eğitimi. Kalkedon Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör. Elif Özyenginer
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye
ozyenginere@gmail.com
elif.dokmetepe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 3 39
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13444444111
ÖK.23444444111
ÖK.33444444111
ÖK.43444444111
ÖK.53444444111