DERS ADI

: Alan Seç. 1 (Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 1011 Alan Seç. 1 (Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; nesnelerin interneti; arttırılmış gerçeklik; sanal öğrenme; giyilebilir teknolojiler; 360 derece videolar; üç boyutlu yazdırma teknolojileri; programlanabilir devre kartları; uyarlanabilir öğrenme ortamları; zeki sistemler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; öğrenme analitikleri; büyük veri, yapay zeka hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim teknolojilerinin kullanılabileceği alan ve eğitim seviyelerini açıklayabilir
2   Eğitim teknolojilerinin güçlü yönlerini karşılaştırabilir
3   Eğitim teknolojilerinin zayıf yönlerini karşılaştırabilir
4   Eğitim teknolojilerinin öğretim programına nasıl entegre edilebileceğini açıklayabilir
5   Eğitim teknolojilerinin geleceğine yönelik öngörülerde bulunur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nesnelerin interneti
2 Arttırılmış gerçeklik
3 Mobil ve Sanal öğrenme
4 Giyilebilir teknolojiler
5 Eğitimde video kullanımı: Videolar, Etkileşimli videolar, 360 derece videolar
6 Üç boyutlu yazdırma teknolojileri
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Uyarlanabilir öğrenme ortamları
9 Kitlesel açık çevrimiçi dersler
10 Büyük Veri ve Makine Öğrenmesi
11 Öğrenme analitiklerive kişiselleştirilmiş öğrenme
12 Yapay zeka
13 Programlanabilir devre kartları
14 Sunumlar
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çağıltay, K., ve Göktaş, Y. (2016). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğilimler. Pegem Akademi Yayıncılık.
Odabaşı, H. F., Akkoyunlu, B., ve İşman, A. (2017) Eğitim Teknolojileri Okumaları - 2017. Vadi Grafik Yayıncılık.
Reiser, R. A., ve Dempsey, J. V. (Eds.). (2012). Trends and issues in instructional design and technology. Boston: Pearson.
Spector, J. M. (2013). Foundations of educational technology: Integrative approaches and interdisciplinary perspectives. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, gözlem, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav, ders içi ödevler, proje çalışmaları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım beklenmektedir.
Ders için etkinliklere katılım beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Elif Buğra KUZU DEMİR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası Kat:3
35160 Buca/İzmir/ TURKEY

elif.demir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11545543213
ÖK.21555552213
ÖK.31455552213
ÖK.41455542213
ÖK.51555552213