DERS ADI

: Açık ve Uzaktan Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 3004 Açık ve Uzaktan Öğrenme ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, kuramsal temellerini ve uygulama alanlarını tanıtarak; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri, öğretim rolleri, yönetim süreçleri ve sınıf içi uygulamaları hakkında öğrencilere kapsamlı bilgi kazandırmaktır. Ayrıca, kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları, kitlesel açık çevrimiçi dersler (MOOC lar) ve öğretmen yetiştirme uygulamaları gibi çağdaş eğilimler ışığında, açık ve uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunları analiz etmeleri ve çözüm önerileri geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Açık ve Uzaktan Eğitimin temel kavramlarını ve önemini açıklayabilme,
2   Açık ve Uzaktan Eğitimde teknoloji, öğrenci, rehber ve içerik arasındaki ilişkileri yorumlayabilme,
3   Açık ve Uzaktan Eğitimde yönetimi ve değerlendirmeyi planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları
2 Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi
3 Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi
4 Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler
6 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler
7 Açık ve uzaktan eğitimin yönetimi
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Vize
9 Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri
10 Kitlesel açık çevrimiçi dersler
11 Kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları
12 Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü
13 Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları
14 Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Wadsworth Cengage Learning.
Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2019). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (7th ed.). Information Age Publishing.
Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., & Egorov, G. (Eds.). (2023). Handbook of open, distance and digital education. Springer.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, gözlem, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ara sınav+ final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adı Soyadı: Prof. Dr. Bahar BARAN
Ünvanı: Öğretim Üyesi, Eğitim Teknolojileri Uzmanı
Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, 35160 Buca / İzmir, Türkiye
E-posta: bahar.baran@deu.edu.tr
Telefon: +90 (232) 301 XXXX
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9179-3469
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/bahar-baran-13420964/

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12455554213
ÖK.22455554213
ÖK.32455554213