DERS ADI

: Öğretim Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 2007 Öğretim Tasarımı ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretim Tasarımı dersi, etkili, verimli ve kalıcı öğrenme yaşantıları oluşturmak amacıyla eğitim sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik kuramsal bilgi ve uygulama becerileri kazandırmayı amaçlar. Bu ders kapsamında öğrenciler; hedef belirleme, içerik düzenleme, uygun öğretim stratejileri seçme, materyal geliştirme ve değerlendirme süreçlerini sistematik biçimde öğrenir. Ayrıca farklı öğretim tasarımı modelleri incelenerek öğrenme kuramlarıyla ilişkilendirilir. Amaç, öğrencilerin çeşitli öğrenme ortamlarında ihtiyaçlara uygun, bilimsel temelli öğretim tasarımları geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim tasarımı kavramını açıklayabilir.
2   Öğretim tasarımı süreçlerini tanımlayabilir.
3   Öğretim sistemleri geliştirirken süreç tabanlı olmasının önemini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, ders planının tanıtılması
2 Öğretim tasarımı alanının tarihçesi ve tanımı
3 ADDIE Model
4 Diğer Öğretim tasarımı modellerinin incelenmesi
5 İhtiyaç Analizi
6 Implementation of needs analysis
7 Öğrenci analizi
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Arasınav
9 Öğrenci analizi yürütme
10 Hedef Analizi
11 Hedef Analizi yürütme
12 Öğretim stratejileri
13 Süreç ve Sonuç Değerlendirme
14 Değerlendirme yürütme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkoyunlu, B. (2011). Öğretim tasarımı. Ankara: Pegem Akademi.
Reigeluth, C. M., & Carr-Chellman, A. A. (Eds.). (2009). Instructional-design theories and models: Building a common knowledge base (Vol. 3). New York: Routledge.
Smith, P. L., & Ragan, T. J. (2005). Instructional design (3rd ed.). Hoboken, NJ: Wiley.
Morrison, G. R., Ross, S. M., Kemp, J. E., & Kalman, H. (2010). Designing effective instruction (6th ed.). Hoboken, NJ: Wiley.
Merrill, M. D. (2002). First principles of instruction. Educational Technology Research and Development, 50(3), 43 59. https://doi.org/10.1007/BF02505024
Gagné, R. M., Wager, W. W., Golas, K. C., & Keller, J. M. (2005). Principles of instructional design (5th ed.). Belmont, CA: Wadsworth.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ara sınav ve ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adı Soyadı: Prof. Dr. Bahar BARAN
Ünvanı: Öğretim Üyesi, Eğitim Teknolojileri Uzmanı
Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, 35160 Buca / İzmir, Türkiye
E-posta: bahar.baran@deu.edu.tr
Telefon: +90 (232) 301 XXXX
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9179-3469
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/bahar-baran-13420964/

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15311531111
ÖK.25211231121
ÖK.34211111211