DERS ADI

: Öğretim Teknolojilerinin Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 1005 Öğretim Teknolojilerinin Temelleri ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitim ve teknoloji ilişkisi; temel kavramlar; öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi; Türkiye'de 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları, 21. yüzyıl öğrenci özellikleri; bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları; bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler; öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri; eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar; gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı konularında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim, öğretim, öğrenme, teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, sistem, sistem yaklaşımı temel kavramlarının tanımını yapabilir
2   Öğretim teknolojilerinin geçirdiği tarihsel aşamayı ve geldiği noktayı inceleyerek geleceğe yönelik yorumlar yapabilir
3   Öğrenme kuramlarının öğretim teknolojileri ile ilişkisini kurabilir
4   Öğretim teknolojilerinin uygulama alanlarını bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlara giriş
2 Eğitim, öğretim, öğrenme, teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, sistem, sistem yaklaşımı temel kavramları
3 Öğretim teknolojilerinin geçirdiği tarihsel aşamalar- Görsel öğretim hareketi(20yy öncesi)
4 Öğretim teknolojilerinin geçirdiği tarihsel aşamalar- Görsel İşitsel Öğretim hareketi- 1900-1965
5 Öğretim teknolojilerinin geçirdiği tarihsel aşamalar- Öğretim Sistemleri Geliştirme Hareketi (1965-Günümüz)
6 Türkiye'de Öğretim teknolojilerinin gelişimi
7 Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini çizelgelendirme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 21. yy öğrencilerinin özellikleri, Dijital yerli/göçmen kavramları ve özellikleri ile Net Kuşağı özellikleri (bağımsız öğrenme, dijital okuryazarlık, deneysel öğrenme ve çoklu görevler yapabilme (multi tasking), ileri düzey bilişim teknolojileri becerileri ve sosyal kapsayıcılık özellikleri
10 Bilgisayarlar (BDE, BDÖ) ve İnternet ile öğretim
11 Öğrenme kuramları- davanışçı öğrenme kuramı ve öğretim teknolojileri ile ilişkisi
12 Öğrenme kuramları- bilişsel öğrenme kuramı ve öğretim teknolojileri ile ilişkisi
13 yapısalcı öğrenme kuramı ve öğrenme teknolojileri ile ilişkisi
14 Öğretim teknolojilerinin uygulama alanları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çağıltay, K. Ve Göktaş, Y. (2016). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğilimler, 2. Baskı, Pegem.
Cuban. L. (1986). Teachers and machines: The classroom use of technology since 1920. Teachers Collage Press.
Gentry, C.G. (1995). Educational Technology: A question of Meaning. Part 1 in Instructional Technology: Past, Present, and Future.
Seels, B. ve Richey, R. C. (1994). Instructional technology: the definition and domains of the field, Association for Educational Communications and Technology, Washington DC.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, bireysel çalışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 vize
%60 Final
Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam beklenilmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adı Soyadı: Prof. Dr. Bahar BARAN
Ünvanı: Öğretim Üyesi, Eğitim Teknolojileri Uzmanı
Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, 35160 Buca / İzmir, Türkiye
E-posta: bahar.baran@deu.edu.tr
Telefon: +90 (232) 301 XXXX
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9179-3469
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/bahar-baran-13420964/

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Grup çalışması 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11354352211
ÖK.21354352211
ÖK.31354352211
ÖK.41354352211