DERS ADI

: Alan Seç.5 (Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3011 Alan Seç.5 (Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ EKBER GÜLERSOY

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Eskiçağ'da kurulmuş medeniyetlerin siyasi, kültürel ve sosyal yaşantıları hakkında kısa ve özlü bir biçimde bilgilenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskiçağ kavramını tanımlayabilir.
2   Eskiçağ'daki devletleri ve kuruldukları coğrafyayı tanır.
3   Devletlerin sosyal ve kültürel yapılarını anlatabilir.
4   Eskiçağ'ın sonraki çağlara etkisini yorumlayabilir.
5   Önemli olay ve olguları, tarihleri, şahıs isimlerini ve yer adlarını yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri, Eskiçağ Tarihinin Kaynakları
2 Eskiçağ Tarihinin Kapsamı, Sınırları, Eskidoğu Ve Eskibatı Kavramları
3 İnsanın Tarih Öncesi Devirlerde Geçirdiği Kültürel Değişimler
4 Anadolu Uygarlıklarına Genel Bakış ve Eski Tunç Dönemi
5 Hitit Tarihi ve Uygarlığı
6 Anadolu Halklarından Urartular
7 Frig ve Lidya Uygarlıkları
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Mısır Tarih ve Uygarlığı
10 Mezopotamya Tarih ve Uygarlığı
11 Eski Yunan Halkları (Akalar Ve Dorlar) Eski Yunan Kültürü
12 İtalya'nın İlk Halkları ve Roma Krallık Dönemi
13 Roma Cumhuriyet ve İmparatorluk Döneminin Ana Hatları
14 Eskiçağ Uygarlıklarının Günümüz Dünya Kültürlerine Katkıları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İplikçioğlu, B. (1994). Eskiçağ tarihinin ana hatları. Bilim Teknik Yayınevi.
Kınal, F. (1983). Eski Mezopotamya tarihi. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Basımevi.
Köroğlu, K. (2006). Eski Mezopotamya tarihi. İletişim Yayınları.
Kramer, S. N. (2002). Tarih Sümer de başlar. Kabalcı Yayınevi.
Roaf, M. (1996). Mezopotamya ve Eski Yakındoğu. İletişim Yayınları.
Sevin, V. (2003). Eski Anadolu ve Trakya: Başlangıcından Pers egemenliğine kadar. İletişim Yayınları.
Şenel, A. (1995). İlkel topluluktan uygar topluma: Geçiş aşamasında ekonomik toplumsal düşünsel yapıların etkileşimi. Bilim ve Sanat Yayınları.
Şenel, A. (2011). Siyasal düşünceler tarihi. Bilim ve Sanat Yayınları.
Tekin, O. (2008). Eski Yunan ve Roma tarihine giriş. İletişim Yayınları.
Yıldırım, R. (2011). Eskiçağ tarih ve uygarlıkları. Yıldız Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.gulersoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.445
ÖK.55