DERS ADI

: Sosyal Bilimlerde Sınıf Dışı Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 4004 Sosyal Bilimlerde Sınıf Dışı Öğrenme ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI AVCI AKÇALI

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders öğretmen adaylarının sınıf dışı öğrenme ortam ve kaynakları hakkında teorik bilgi sahibi olmalarını, ayrıca kendi sınıflarında sınıf dışı öğrenme ortam ve kaynaklarının kullanımına dayalı öğretim faaliyetleri gerçekleştirmelerini sağlayacak pratik bilgilerle donatılmalarını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf dışı öğrenmeyi tanımlar.
2   Sınıf dışı öğrenme ortam ve kaynaklarını kavrar.
3   Sınıf dışı ortam ve kaynakların kullanımını içeren öğretim yöntemlerini açıklar.
4   Sınıf dışı öğretim faaliyetlerini planlayabilme ve uygular.
5   Sınıf dışı öğretim faaliyetlerini değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sınıf dışı öğrenme kavramı
2 Sosyal bilimlerde sınıf dışı öğrenmenin yeri ve önemi
3 Sınıf dışı öğrenme ortam ve kaynakları
4 Sınıf dışı öğrenme ortam ve kaynakları
5 Sınıf dışı öğrenme yöntemleri
6 Sınıf dışı öğretim: İyi örnekler
7 Sınıf dışı öğrenme etkinliklerinin temel aşamaları
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Sınıf dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması
10 Sınıf dışı öğrenme etkinliklerinin gerçekleştirilmesi
11 Sınıf dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi
12 Öğretim programlarında sınıf dışı öğrenmenin yeri
13 Sınıf dışı öğrenme etkinliği planlama ve gerçekleştirme deneyimi
14 Sınıf dışı öğrenme etkinliği planlama ve gerçekleştirme deneyimi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Çelikkaya, T., Öztürk Demirbaş, Ç., Çelikkaya, T. & Yakar, H. (2019). Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I. Ankara: Pegem Akademi.
2. Danacıoğlu, E. (2001). Geçmişin izleri: Yanıbaşımızdaki tarih için bir kılavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
3. Broda, H.W. (2007). Schoolyard-enhanced learning: Using the outdoors as an instructional tool, K 8. Portland: Stenhouse Publishers
4. Ford, P. (1986). Outdoor education: Definition and philosophy. N. Mexico: ERİC Clearinghouse
on Rural Education and Small Schools.
5. Priest, S. (1986). Redefining outdoor education: A matter of many relationships. Journal of Environmental Education, 17(3), 13-15.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, gezi gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.142
ÖK.242222
ÖK.352
ÖK.4252
ÖK.5252