DERS ADI

: Yeni ve Yakın Çağ Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3004 Yeni ve Yakın Çağ Tarihi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DOĞAN DUMAN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, 1453'den 1914'e kadar Avrupa'da ve dünyada meydana gelen önemli ekonomik, siyasi ve sosyal gelişmeleri ve bu gelişmelerin Osmanlı Devletine etkilerini öğretmen adaylarına kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünyanın gerçek anlamıyla keşfini hazırlayan gelişmeleri ve sonuçlarını kavrar.
2   Avrupa'nın yükselişini hazırlayan gelişmeleri kavrar.
3   Avrupa'da yaşanan ekonomik ve siyasal gelişmelerin Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkilerini kavrar.
4   19. yüzyıldaki teknolojik, ekonomik ve siyasi gelişmelerin 20. Yüzyıla olan etkilerini kavrar.
5   Kitle toplumun doğuşunu hazırlayan koşulları kavrar.
6   20 yüzyılda yaşanan iki büyük savaşın nedenlerini analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeniçağı hazırlayan gelişmeler.
2 Coğrafya keşifleri ve sonuçları
3 Rönesans
4 Reform hareketleri
5 Aydınlanma dönemi
6 Amerikan İhtilali
7 Fransız İhtilali ve etkileri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirme, Ara Sınav
9 Sanayi Devrimi ve Etkileri
10 Sömürgecilik
11 İtalyan ve Alman ulusal birliklerinin kurulması ve etkileri
12 Yeni ve Yakınçağda Türk Dünyası
13 Meji Devrimi sonrası Japonya'nın yükselişi
14 Teknoloji Devrimi ve Avrupa'da bloklaşma I. Dünya Savaşı
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Armaoğlu, F. (1964). Siyasi tarih. Ayyıldız Matbaası.
Gökkaya, A. K., & Yeşilbursa, C. C. (2010). Yeni ve yakın çağ tarihi. Siyasal Kitabevi.
Lee, J. S. (2002). Avrupa tarihinden kesitler 1494 1789. Dost Kitabevi.
Luraghi, R. (2000). Sömürgecilik tarihi. E Yayınları.
McNeill, W. H. (2002). Dünya tarihi (A. Şenel, Çev.). İmge Kitapevi.
Sarica, M. (1981). 100 soruda Fransız İhtilali. Gerçek Yayınevi.
Sander, O. (2007). Siyasi tarih: İlkçağlardan 1918 e. İmge Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11:45-12:15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.335
ÖK.45
ÖK.544
ÖK.6555