DERS ADI

: Alan Seç. 2 (Sosyal Bilgiler Öğretiminde Beceriler)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 2011 Alan Seç. 2 (Sosyal Bilgiler Öğretiminde Beceriler) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CANAN AKYOL

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; sosyal bilgiler öğretimi kapsamında öğrencilerde becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beceri kavramının ne olduğunu bilme, becerileri sıralayabilir.
2   Becerilerin günlük yaşamdaki yerini ifade edebilir.
3   Günlük yaşamda beceri eğitimlerini uygulayabilir, başa çıkma yollarını kullanabilir.
4   Beceri eğitiminde ailenin yerini belirleyebilir.
5   Gelişim dönemleri göz önüne alınarak beceri eğitimi planlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Çocukluk ve gençlikte sosyal duygusal gelişim
3 Sosyal beceriler ve sosyal yeterlik
4 İlişki başlatma ve sürdürme becerileri
5 Grupla bir işi yürütme becerileri
6 Duygulara yönelik beceriler
7 Saldırgan davranışlarla baş etme becerileri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Stres durumlarıyla başa çıkma becerileri
10 Problem çözme becerileri
11 Okul öncesi öğrencilerine yönelik geliştirilebilecek sosyal beceri eğitim programları
12 İlköğretim 1. kademe öğrencilerine yönelik geliştirilebilecek sosyal beceri eğitim programları
13 İlköğretim 2. kademe öğrencilerine yönelik geliştirilebilecek sosyal beceri eğitim programları
14 Ortaöğretim ve üniversite öğrencilerine yönelik geliştirilebilecek sosyal beceri eğitim programları Sosyal beceri eğitimi programlarının etkililiğine dair çalışmaların incelenmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Çetin, F. Alpa Bilbay, A. & Albayrak Kaymak, D. (2001). Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Bacanlı, H. (1999). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
Cartledge, G. & Milburn; J: F: (1980). Teaching Social Skills To Children. New York: Pergamon Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav ve ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

canan.akyol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133
ÖK.2333
ÖK.3333
ÖK.433
ÖK.533