DERS ADI

: Alan Seç. 1 (Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 2009 Alan Seç. 1 (Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; yaratıcı dramanın kuramsal temellerinin, yararlarının ve uygulamada dikkat edilecek noktaların, çeşitli drama örnekleri yoluyla geliştirmek ve değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcı dramanın kurumsal temellerini açıklar.
2   Yaratıcı dramada uygulamalarında dikkat edilecek hususları bilir.
3   Yaratıcı dramanın yararlarını kavrar.
4   Yaratıcı drama örneklerini uygulama becerisi geliştirir.
5   Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek yaratıcı drama örnekleri geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcı Drama Teriminin Tanımı ve Anlamı
2 Günümüzde Yaratıcı Dramanın Önemini Artıran Gelişmeler
3 Yaratıcı Drama Öğretmeninin Nitelikleri
4 İlköğretimde Yaratıcı Dramanın Önemi, Dramada Öğrenme Tipleri
5 Yaratıcı Dramada Doğaçlama ve Yaratıcı Etkinlikler
6 Yaratıcı Dramada Tartışma Yöntemi ve Farklı Soru Sorma Biçimleri
7 Yaratıcı Dramanın Değerlendirilmesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirme, Ara Sınav
9 Gerçek Ortamda Drama
10 Müzede Drama Çalışmaları
11 Yaratıcılığın Desteklenmesi için Eğitici Drama Örnekleri
12 Yeni Yaratıcı Drama Örneklerinin Geliştirilmesi
13 İletişim Becerilerinin Kazandırılmasında Yaratıcı Drama
14 Sorun Çözme ve Eğitici Drama Örnekleri, Genel Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gordon, T. (1993). Etkili Öğretmenlik Eğitimi (Çev. E. Aksay ve B. Özkan). İstanbul: Ya-Pa Yay.
Önder, A. ( 1999). Eğitici Darmanın Doğru Olarak Uygulanması, Marmara Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı, İstanbul: Ya-Pa, Yay.
Önder, A. (2003). Eğitici Darama Uygulamaları, İstanbul: Morpa Kültür Yay.
Önder, A. (2005). İlköğretimde Drama. Morpa Kültür Yay.
San, I. (1994). Drama Öğretim Bilgisi, Çağdaş Drama Derneği: Ankara.
Adıgüzel, Ö. (2016). Eğitimde yaratıcı drama (9. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-cevap, İşbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Will be announced later.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555545
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555