DERS ADI

: Sosyal Bilgilerde Değerler Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3007 Sosyal Bilgilerde Değerler Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CANAN AKYOL

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı değer eğitimi ve ilgili temel kavramların, eğitim kurumlarında değer eğitiminin önemi ve gerekliliği çerçevesinde Türkiye ve dünyadaki değerler eğitimi çalışmalarının incelenmesi ve sosyal bilgiler öğretiminde değerlerin öneminin kavratılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Değer kavramı ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2   Değer türlerini ve değerlerin özelliklerini sıralar
3   Değerler eğitimini gerekli kılan nedenleri kavrar.
4   Sosyal bilgiler öğretiminde değer öğretimi yaklaşımlarını açıklar
5   Değerler eğitiminde ailenin ve öğretmenlerin rolünü değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Değer kavramı ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar
2 Sosyoloji, psikoloji ve felsefi olarak değerler
3 Değer türleri ve değerlerin özellikleri
4 Değer türleri ve değerlerin özellikleri
5 Değer eğitiminin önemi ve değerler eğitimin gerekliliği
6 Değerler eğitiminde yöntem ve teknikler
7 Değerler eğitiminde yöntem ve teknikler
8 Genel tekrar, Ders değerlendirme, Ara Sınav
9 Sosyal bilgiler öğretiminde değerler eğitimi
10 Sosyal bilgiler öğretiminde değerler eğitimi
11 Sosyal bilgiler öğretiminde değerler eğitimi
12 Değer eğitimi ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
13 Değer eğitimi ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
14 Değerler eğitiminde ailenin ve öğretmenlerin rolü
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dilmaç, B. (2002). İnsanca değerler eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım.
Fichter, J. H. (2016). Sosyoloji nedir (N. Çelebi, Çev.). Anı Yayıncılık.
Güngör, E. (1993). Değerler psikolojisi: Ahlak psikolojisi, ahlaki değerler ve ahlaki gelişim. Hollanda Türk Akademisyenler Birliği Vakfı.
Kaymakcan, R., Kenan, S., Hökelekli, H., Arslan, Ş., & Zengin, M. (Ed.). (2018). Değerler ve eğitimi. Dem Yayınları.
Kuçuradi, İ. (2000). İnsan ve değerleri: Değer problemi. Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru-cevap, gösteri, anlatım, gezi, gözlem, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

canan.akyol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09.00-12.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.355555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555