DERS ADI

: Alan Seç. 7 (19. Yüzyıldan Günümüze Balkanlar ve Türkiye)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 4014 Alan Seç. 7 (19. Yüzyıldan Günümüze Balkanlar ve Türkiye) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Ondokuzuncü yüzyıldan beri Türkiye'nin Balkanlar politikası hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Balkan tarihi hakkında bilgi sahibi olmak
2   Türkiye ve Balkan devletlerinin ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 On Dokuzuncu Yüzyılda Balkanlarda Çıkan Ayaklanmaların Siyasal, Sosyal ve Ekonomik Sebepleri
2 Sırp Milliyetçi Retoriğin Oluşturulması
3 Sırp İsyanı
4 Sırp İsyanı
5 Yunan Milliyetçi Retoriğin Oluşturulması
6 Yunan İsyanı
7 Yunan İsyanı
8 Genel Tekrar, Ara Sınav
9 Bulgar Bağımsızlık Hareketleri
10 Romanya'nın Oluşturulması
11 Arnavut Bağımsızlık Mücadelesi
12 Birinci Dünya Savaşı'nda Balkanlar ve Türkiye
13 İkinci Dünya Savaşı'nda Balkanlar ve Türkiye
14 Soğuk Savaş Sırasında Balkanlar ve Türkiye
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Aslantaş, Selim. Osmanlı'da Sırp İsyanları.
2. Cezar, Yavuz. Osmanlı Maliyesinde Bunalım ve Değişim Dönemi.
3.İnalcık, Halil. "Military and Fiscal Transformation in the Ottoman Empire, 1600-1700"
4.Kasaba, Reşat. Osmanlı İmparatorluğu ve Dünya Ekonomisi ve On Dokuzuncu Yüzyıl.
5. Karpat, Kemla H. Studies on Ottoman Social and Political History.
6. Stavrianos, L.S. The Balkans since 1453.
7.Stoianovich, Traian. "The Conquering Balkan Orthodox Merchant".
8.Somel, Selçuk Akşin. Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908).
9. Koçer, Hasan Ali. Türkiye'de Mordern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi.
10. Leon, Antoine. Çağdaş Eğitim Tarihi.
11. Sünbül, Ali Murat, and Özcan Demirel. Further Education in the Balkan Countries Volume 1.
12.Pavlowitch, Steven K. A History of the Balkans 1804-1945.
13. Koulouri, Christina. Clio in the Balkans: The Politics of History Education.
14.Colla, Piero S., and Andrea Di Michele. History Education at the Edge of the Nation: Political Autonomy,Educational Reforms,and Memory Shaping in European Periphery.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav, Final Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse ön hazırlık yapmış olarak gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Grup çalışması 1 1 1
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25