DERS ADI

: Alan Seç. 6 (1914'ten Günümüze Türkiye Ekonomisi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 4011 Alan Seç. 6 (1914'ten Günümüze Türkiye Ekonomisi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, 1914 ten günümüze Türkiye ekonomisinin yapısal dönüşümünü, savaşlar, krizler, kalkınma hamleleri ve küreselleşme bağlamında analiz etmektir. Öğrencilerin ekonomik politikalar ile siyasal ve toplumsal değişimler arasındaki ilişkileri kavramaları hedeflenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye ekonomisinin tarihsel evrelerini analiz edebilir.
2   Ekonomik gelişmelerin toplumsal ve siyasal etkilerini açıklayabilir.
3   Farklı dönemlerde uygulanan ekonomi politikalarını karşılaştırabilir
4   Farklı dönemlerde uygulanan ekonomi politikalarını karşılaştırabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Türkiye Ekonomisinin Temel Dinamikleri
2 I. Dünya Savaşı ve Ekonomik Sonuçları (1914-1918)
3 : Kurtuluş Savaşı Ekonomisi ve Lozan Süreci
4 Cumhuriyet!in İlk Yıllarında Ekonomik Yapılanma (1923-1930)
5 Devletçilik Dönemi ve Sanayileşme Hamleleri (1930'lar)
6 : II. Dünya Savaşı!nın Ekonomiye Etkileri
7 Ara Sınav
8 Planlı Kalkınma Dönemi (1960-1980)
9 24 Ocak Kararları ve 1980 Sonrası Neoliberal Dönüşüm
10 1990'lar: Krizler ve İstikrarsızlık Dönemi
11 2001 Krizi ve IMF Programları
12 2002 Sonrası Ekonomik Büyüme ve Finansallaşma
13 Pandemi, Enflasyon ve Yeni Ekonomik Model Arayışları
14 Genel Değerlendirme: 1914 ten Günümüze Türkiye Ekonomisi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Boratav, Korkut. Türkiye İktisat Tarihi 1908 2007. İmge Kitabevi.
Pamuk, Şevket. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Küreselleşme, İktisat Politikaları ve Büyüme. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Tezel, Yahya Sezai. "Cumhuriyet döneminin iktisadi tarihi (1923-1950)." (No Title) (1994).
Keyder, Çağlar. Türkiye'de Devlet ve Sınıflar. İletişim Yayınları.
Zaim, Haluk. Türkiye Ekonomisi: Yapısal Dönüşüm Süreci. Der Yayınları.3
Eğilmez, Mahfi. "Değişim Sürecinde Türkiye, Remzi Kitabevi." Baskı, İstanbul (2018

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 10 1 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555