DERS ADI

: Alan Seç. 4 (Türkiye'de Tarihçilik ve Tarihçiler)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 3009 Alan Seç. 4 (Türkiye'de Tarihçilik ve Tarihçiler) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İnsanlık tarihindeki dinlerin tarihsen gelişiminin açıklanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dinlerin ortaya çıkışı tartışmaları hakkında bilgi sahibi olabilmesi
2   Dinlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilmesi.
3   Dinlerin ortak özelliklerini analiz edebilmesi.
4   Dinlerin biri birleri ile olan etkileşimini analiz edebilmesi.
5   Dinlerin tek tek tarihsel gelişimlerini kavrayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konunun tanımı, kaynaklar. Din tanımlanmaları. Konunun tanımı, kaynaklar. Din tanımlanmaları.
2 Tabular, ritüeller. Tabular, ritüeller.
3 Dinin psikolojik boyutları. Kültürel, toplumsal ve sosyolojik boyutları.
4 Eski dinler. Mısır, Mezopotamya, Meksika, Peru dinleri. Anadolu efsaneleri ve dinleri.
5 Konfüçyüsçülük, Taoizm, Şitoizm. Maniheizm, Zerdüştilik, Sabilik. Bu inançların açıklanması
6 Hinduizm, Cayinizm. Bu inançların açıklanması
7 VİZE SINAVI Değerlendirme
8 Yahudilik Yahudilik
9 Hristiyanlık Hristiyanlık
10 İslam. İslam.
11 Modern dinlerin karşılaştırılması. Modern dinlerin karşılaştırılması.
12 Modern dinlerin karşılaştırılması.
13 Modern dinlerin karşılaştırılması.
14 Genel değerlendirme Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-KÜÇÜK A.-TÜMER G.-KÜÇÜK M.A., Dinler Tarihi, Berikan Yayınevi, Ankara, 2010.
2-BORGEAUD Philippe, Karşılaşma Karşılaştırma Dinler Tarihi Araştırmaları, (Çev: M. Emin Özcan), Dost Kitabevi, Ankara, 1999.
3-HANÇERLİOĞLU Orhan, İnanç Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1975.
4-Büyük Dinler ve Mezhepler Ansiklopedisi, İstanbul, 1964.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve okuma metinleri önerisi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize%40
Final %60

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-4: Ara sınav soruları ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555