DERS ADI

: Rönesans'tan Sanayi Devrimi'ne Avrupa Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 2006 Rönesans'tan Sanayi Devrimi'ne Avrupa Tarihi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı 18.-20. Yüzyıl Osmanlı siyasal gelişmeleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı siyasal ilişkilerindeki değişimleri kavrar.
2   Devletlerarası ilişkilerde rol oynayan faktörleri kavrar.
3   Osmanlı Devleti'nin Avrupa devletleri karşısında uyguladığı politikaları değerlendirir.
4   Avrupa devletlerinin Osmanlı Devleti'ne yönelik hedeflerini kavrar.
5   Avrupa devletleri ve Rusya'nın Osmanlı Devleti'ne yönelik politikalarını analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yakınçağ Başlarında Osmanlı Devleti'nin Genel Durumu
2 Osmanlı- Rusya, Avusturya Savaşları 1787-1791,1792 ve İttifak Antlaşmaları
3 Ziştovi ve Yaş Antlaşmaları ve Savaşın Sonuçlarının Değerlendirilmesi
4 Paris Antlaşması 1802 ve Değerlendirilmesi
5 Osmanlı-Rus, Osmanlı-İngiliz Savaşları 1806-1809,1812
6 Kal'a-i Sultaniye ve Bükreş Antlaşmaları
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Osmanlı Devleti'nde İç isyanlar
9 1828-1829 Osmanlı Rus Savaşı ve Edirne Antlaşması
10 Mehmet Ali Paşa İsyanı ve Mısır Meselesi
11 Kutsal Yerler ve Macar Mültecileri Meseleleri, Kırım Savaşı ve Paris Antlaşması
12 Osmanlı- Rus Harbi 1877-1878 ve Berlin Antlaşması
13 Balkan ve Birinci Dünya Savaşları ve Bunları Sonuçlandıran Antlaşmalar
14 Genel Tekrar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sander, Oral (1993). Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918´e, Ankara, İmge Yayınları.
2. Armaoğlu, Fahir (2010). 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, İstanbul, Alkım Yayınları
3. Armaoğlu, Fahir (2018). 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, İstanbul, Kronik Kitap
4. Uçarol, Rıfat (1995). Siyasi Tarih, İstanbul
5. Karal, E. Ziya (1983). Osmanlı Tarihi C 5-9, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70'inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yahya.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555