DERS ADI

: Yerel Tarih Çalışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 1009 Yerel Tarih Çalışmaları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, Osmanlı İmparatorluğu'nun "klasik düzeni"nde meydana gelen değişimin/dönüşümün ve bu değişimin/dönüşümün siyasal, ekonomik ve sosyal yapıya etkilerini öğrenmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik dönemi ana hatlarıyla tanımlar.
2   Duraklama ve gerileme teorilerini ve bu teorilerin nasıl ortaya çıkıp geliştiğini tartışır.
3   Divan'ın yapısında meydana gelen değişimi açıklar.
4   Kul sisteminde meydana gelen değişimi açıklar.
5   Tımar ve taşra sisteminde meydana gelen değişimi açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi: Dersin Kural ve Gerekleri Ders Tanıtımı: Kaynaklar, Çalışmalar, Tanımlar
2 Klasik Dönem: Tanımlamalar, Farklı Değerlendirmeler
3 Duraklama ve Gerileme Teorilerinin Kaynakları, Gelişimi
4 Değişimin Hissedilmesi: Dönemin Kaynaklarında Meseleye Bakış
5 Değişim Sürecinin İç ve Dış Nedenleri
6 Merkezi Düzenin Dönüşümü: Divan'ın Yapısında Değişim
7 Kul Sisteminde Değişim ve Dönüşüm
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Taşra Düzeninde ve Tımar Sisteminde Değişim ve Dönüşüm
10 Ayanlığın Ortaya Çıkışı ve Gelişimi
11 Mali Düzenin ve Vergilendirme Sisteminin Değişimi ve Dönüşümü
12 Değişimin Dönemin Kaynaklarındaki İzleri ve Eleştirisi I: Gelibolulu Mustafa Ali
13 Değişimin Dönemin Kaynaklarındaki İzleri ve Eleştirisi II: Koçi Bey
14 Değişimin Dönemin Kaynaklarındaki İzleri ve Eleştirisi III: Kâtip Çelebi ve İbrahim Peçevi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Öz, Mehmet (1997). Osmanlıda "Çözülme" ve Gelenekçi Yorumcuları, İstanbul: Dergâh Yayınları
2. Özkaya, Yücel (2008). Osmanlı İmparatorluğu'nda Ayanlık, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
3. İnalcık, Halil, (2007). Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, cilt 2, İstanbul: Eren Yayıncılık
4. Abou-El-Haj, Rifa'at Ali (2001). Modern Devletin Doğası 16. Yüzyıldan 18. Yüzyıla Osmanlı İmparatorluğu, Ankara: İmge Kitabevi
5. Erken Modern Osmanlılar (2001), İmparatorluğun Yeniden Yazımı, İstanbul: Timaş Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70 inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555