DERS ADI

: İslam Tarihine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 1002 İslam Tarihine Giriş ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin bu dersin amacı Avrupa Tarihi'nin önemli bir kesitini oluşturan Rönesans'tan Sanayi Devrimi'ne kadar olan döneminin genel siyasi, ekonomik ve sosyal gelişimini öğrenmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rönesans kavramını tanımlar.
2   Rönesansın ortaya çıktığı tarihsel koşulları açıklar.
3   Reform hareketlerinin Avrupa tarihindeki sonuçlarını yazar.
4   Rusya'nı yükselişinin Avrupa tarihindeki etkilerini açıklayar.
5   Rönesans'tan Sanayi Devrimine kadar olan süreçte Avrupa'daki ülkelerin tarihsel koşullarını karşılaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi: Dersin Kural ve Gerekleri Ders Tanıtımı. Kaynaklar, Çalışmalar, Tanımlar
2 Ortaçağ Dünyası ve 12. Yüzyıl Rönesansı
3 14. ve 15. Yüzyıllarda İtalya: Rönesans ve Hümanizma
4 Coğrafi Keşifler ve Erken Sonuçları
5 15. ve 16. Yüzyıllarda Avrupa'nın Siyasal Görünümü
6 Reform Hareketleri ve Kutsal Roma Germen İmparatorluğu
7 Reform'un Gelişimi ve Din Savaşları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 17. Yüzyılda Avrupa'nın Siyasal Görünümü
10 Otuz Yıl Savaşları (1618-1648)
11 16. ve 17. Yüzyılda Kıta Avrupası ve İngiltere
12 15. Yüzyıldan 18. Başına Avrupa'nın Sosyal ve Ekonomik Gelişimi
13 Bilim Devrimi ve Düşünsel Gelişim
14 Rusya'nın Yükselişi ve Doğu Avrupa
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Pirenne, Henri, (2010). Ortaçağ Avrupa'sının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, Ankara: İmge Kitabevi
2. Hanks, Mery E. Wiesner (2009). Erken Modern Dönemde Avrupa, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları,
3. Lee, Stephen (2003). Avrupa Tarihinden Kesitler I (1494-1789), Ankara: Dost Kitabevi
4. Ruff, Julius R. (2011). Erken Modern Avrupa'da Şiddet (1500-1800), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları
5. Jütte, Robert (2011). Erken Modern Avrupa'da Yoksulluk ve Sapkınlık, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70'inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yahya.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555