DERS ADI

: Çağdaş Dünya Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 4006 Çağdaş Dünya Tarihi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Türklerin İslamiyet'i kabullerinden sonra oluşan kültür ve medeniyeti, bu çerçevede yeniden yapılanan siyasi dengeleri ve yaşanan siyasi gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türklerin İslamiyet'i kabul etme süreçlerini ve bunun kültürel yansımalarını açıklar.
2   10. yüzyıl ile 15. yüzyıl arasında anadolu dışında oluşan müslüman Türk varlığının siyasi faaliyetlerini özetler.
3   Müslüman Türklerin oluşturduğu kültürel kurumları ve medeniyeti tanır.
4   Müslüman Türk devletlerindeki kültürel kurum ve medeniyeti karşılaştırır.
5   Türklerin diğer müslüman toplumlar ile ilişkilerini ve kültürel etkileşimlerini anlatır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2 Dönem Üzerine Yapılan Araştırma ve Kaynakların Tanıtımı
3 Türklerin İslamiyet'i Kabulü ve İlk İlişkiler
4 Karahanlılar ve Gazneliler Dönemi Gelişmeler
5 Selçuklu İmparatorluğunun Kuruluş Süreci
6 Harzemşahlılar Devleti
7 Mısır'da Türk Varlığı: Tolunoğulları ve İhşidler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Eyyübiler
10 Memlûklüler
11 Moğolların Tarih Sahnesine Çıkışları ve Moğol İstilası Süreci
12 Moğol Şube Devletlerin Kurulması ve İlhanlılar
13 Kafkasyanın Kuzeyinde Türk-Moğol Varlığı: Altınorda Devleti
14 Moğollar Sonrasında Maveraünnehir'de Türk Varlığı: Timur ve Devleti Ak-Koyunlular ve Karakoyunlular
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Uluçay, Çağatay (1997). İlk Müslüman Türk Devletleri. Ankara: TTK Yayınları
2. Togan, Zeki Velidi (1991). Umumi Türk Tarihine Giriş. İstanbul: Enderun Yayınları
3. Spüler, Berthold (1987). İran Moğolları. Ankara: TTK Yayınları
4. Kurat, Akdes Nimet (1992). Türk Kavimleri Tarihi. Ankara: Murat Yayınları
5. Şeşen, Ramazan (1998). Müslümanlarda Tarih ve Coğrafya Yazıcılığı. İstanbul: İSAR Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70'inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555