DERS ADI

: Eski Çağ Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 1005 Eski Çağ Tarihi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin dünyanın oluşumundan başlayarak Ön Asya'da, Mezopotamya'da, Mısır ve İran'da kurulmuş olan medeniyetlerin siyasi, sosyal ve kültürel hayatları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskiçağ kavramını tanımlar.
2   Eskiçağı oluşturan unsurları ayırt eder.
3   Önemli olay ve olguları, tarihleri, şahıs isimlerini ve yer adlarını yazar.
4   Ön Asya uygarlıklarındaki siyasi, sosyal ve kültürel yapıyı anlatır.
5   Farklı uygarlıklardaki gelişme ve etkileşimleri karşılaştırır.
6   Eskiçağ uygarlıklarının daha sonraki dönemlere etkilerini yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri, Eskiçağ Tarihinin Kaynakları
2 Tarih Öncesi Dönemler
3 Göbeklitepe
4 Mezopotamya Uygarlıklar (Sümerler, Akadlar, Babilliler), Sümer Mitolojisi, Eridu Yaratılış Destanı, Atrahasis Destanı
5 İbreniler ve Uygarlığı
6 Makale İncelemesi
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Kanunlar, Asurlular, Yeni Asur D.
9 Mısır Mitolojisi, Ölüler Kitabı
10 Mısır Sosyo-ekonomik Tarihi Akhenaton
11 Eski Hint Uygarlığı
12 Ramayana Destanı
13 İran Tarihi ve Uygarlığı
14 Genel Tekrar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yıldırım, Recep (2011). Eskiçağ Tarih ve Uygarlıkları. Ankara: Yıldız Yayıncılık
2. Arsebük, Güven (1990). İnsan ve Evrim. Ankara: TTK Yayınları
3. İplikçioğlu, Bülent (1994). Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi
4. Şenel, Alaeddin (1995). İlkel Topluluktan Uygar Topluma (Geçiş Aşamasında Ekonomik Toplumsal Düşünsel Yapıların Etkileşimi). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
5. Şenel, Alaeddin (2011). Siyasal Düşünceler Tarihi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
6. Kınal, Füruzan (1983). Eski Mezopotamya Tarihi. Ankara: Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Basımevi
7. Köroğlu, Kemalettin (2006). Eski Mezopotamya Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları
8. Kramer, Samuel Noah (2002). Tarih Sümer'de Başlar. İstanbul: Kabalcı Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70 inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 09:00-11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655