DERS ADI

: Alan Seç.6 (Coğrafyanın Tarihi ve Felsefesi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEO 3014 Alan Seç.6 (Coğrafyanın Tarihi ve Felsefesi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Coğrafyanın geçmişten günümüze bir disiplin olarak tarihsel süreçteki gelişimindeki önemli kişi, kurum ve olaylar ile uygulama pratiği içinde ortaya çıkan araştırma gelenekleri, yöntemleri ve felsefi paradigmalar/yaklaşımlar incelenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafyanın dünyadaki ve Türkiye deki gelişimi ve değişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2   Coğrafya biliminin tarihi, felsefesi ve bilimsel yöntemlerini açıklar.
3   Coğrafya biliminin paradigmalarını felsefi bir yaklaşımla ele almayı kavrar.
4   Coğrafya biliminin felsefesine ilişkin değerlendirmeler yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antikçağda Coğrafya- Ortaçağda Coğrafya- Rönesans Döneminde Coğrafya
2 Klasik Coğrafyanın Ortaya Çıkışı
3 Üniversitelerde Coğrafyanın Ortaya Çıkması
4 Çevresel Determinizm
5 Bölgeselcilik
6 Paradigmalar ve teoriler
7 Ara sınav
8 Pozitivist Coğrafya
9 Hümanist Coğrafya
10 Marksist Coğrafya
11 Feminist Coğrafya
12 Postmodern Coğrafya
13 Yeni eğilimler ve düşünceler
14 Yeni eğilimler ve düşünceler
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özgüç, N. ve Tümertekin, E. (2000) Coğrafya: Geçmiş, Kavramlar ve Coğrafyacılar, Çantay Kitabevi, İstanbul.
Holt-Jensen, A. (2017). Coğrafya: Tarihi, felsefesi ve temel kavramları. Çev: E. Bekaroğlu, Ö. F. Anlı, H. Turut, S. Tuysuz. İdil: İstanbul.
Arı, Y. (Ed.) 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyasının Gelişimi, Çizgi Kitabevi, Konya.
Artvinli, E. & Değirmenci, Y. (Ed.) (2021). Uygulama Örnekleriyle Coğrafya Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar I, Ankara: Nobel Yayıncılık.
Artvinli, E. & Değirmenci, Y. (Ed.) (2021). Uygulama Örnekleriyle Coğrafya Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar II, Ankara: Nobel Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme, belgesel.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1325
ÖK.2334453444333
ÖK.3443344335444
ÖK.44544434444