DERS ADI

: Alan Seç.5 (Türkiye'nin Doğal Zenginlikleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEO 3009 Alan Seç.5 (Türkiye'nin Doğal Zenginlikleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Coğrafyanın temel prensiplerinden (nedensellik, dağılış, ilgi ve bağlılık gibi) faydalanarak Türkiye'deki doğal ortamda (Litosfer, hidrosfer, atmosfer ve biyosferde) meydana gelen özellikler hakkında gerekli bilgileri edinmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'nin fiziki mekan ile insan arasındaki ilişkileri kurabilme becerisini kazanmak.
2   Yurdumuzun doğal şekillerinin oluşum ve gelişimi hakkında yeterli bilgi ve coğrafi becerilere sahip olmak.
3   Türkiye'nin iklimi , jeolojik ve jeomorfolojik gelişimi ve ana yapısal birlikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
4   Türkiye'de doğal ortam ve sosyo-ekonomik özellikler arasındaki etkileşimi hakkında yorum yapabilmek.
5   Türkiye'nin doğal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir yönetiminde, etkili değerlendirmeler ve yaklaşımlar sergileyerek sahip oldukları vizyonu öğrencileri ve çevrelerine aktarabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'nin Fiziki Coğrafyası
2 Türkiye'nin genel jeolojik yapısı
3 Türkiye'nin tektonik özellikleri
4 Türkiye'nin jeomorfolojik özellikleri
5 Türkiye'nin Ova ve Havzaları
6 Türkiye'nin Platoları
7 Türkiye'nin karstik şekilleri
8 Ara Sınav
9 Türkiye'nin Denizleri ve kıyıların jeomorfolojisi
10 Türkiye'nin iklimi
11 Türkiye'nin akarsuları ve gölleri
12 Türkiye'nin Vejetasyonu
13 Türkiye'nin Toprakları
14 Türkiye Turizmi, Türkiye'nin Çevre sorunları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ATALAY, İbrahim,1989,Toprak Coğrafyası, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları,İZMİR
ATALAY, İbrahim,1991,Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya,Yeniçağ BasımYayım,ANKARA
ATALAY, İbrahim,1992,Türkiye Coğrafyası,Ege Üniversitesi Basımevi,İZMİR
ATALAY, İbrahim,1994,Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları,İZMİR
ATALAY, İbrahim,1998,Genel Fiziki Coğrafya, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları,İZMİR
KOÇMAN.A. (1994) Türkiye nin İklimi Ege Üniv. Edebiyat Fak.Yay. İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş, anlatım, örnek olay yöntemleri (Yapılandırmacı , aktif öğretim uygulamaları )

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav , Final Sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.cukur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.335
ÖK.435
ÖK.535