DERS ADI

: Alan Seçmeli VIII (Erken Çocuklukta Drama Etkinlikleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 4012 Alan Seçmeli VIII (Erken Çocuklukta Drama Etkinlikleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramanın temel kavramlarını açıklayabilir.
2   Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararları yorumlayabilir.
3   Drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklayabilir.
4   Drama tekniklerini açıklayabilir.
5   Drama türlerini açıklayabilir.
6   Drama ders planlarını yorumlayabilir.
7   Drama çalışmalarını uygulayabilir.
8   Drama uygulamalarına katılım gösterebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Drama ile ilgili temel kavramlar Tanışma, selamlaşma ve isim öğrenme çalışmaları
2 Dramada amaç ve özekllikler, hareket ve iletişim çalışmaları
3 Drama ve öğrenme ortamları, uyum ve güven çalışmaları
4 Dramada öğrenme ve öğretme süreci, duyu çalışmaları
5 Dramada program geliştirme, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
6 Drama ders planları, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
7 Dramada teknikler. Yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Kavram eğitimi ve drama
10 Öz-bakım becerileri ve drama
11 Çevre eğitimi ve drama
12 Değer eğitimi ve drama
13 Duygu eğitimi ve drama
14 İletişim becerileri, sorun çözme ve drama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öztürk, A. (2007). İlköğretimde drama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. İstanbul: Epsilon Yayınları.
Gönen, M. ve Dalkılıç, N. U. (1998). Çocuk eğitiminde drama yöntem ve uygulamalar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Ömeroğlu, E. (2003). Okul öncesi eğitimde drama. İstanbul: Kök Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, uygulamalı çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2.Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12.00-13.00 HAY z2

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1545
ÖK.254455
ÖK.35455
ÖK.45455
ÖK.55455
ÖK.654555
ÖK.754554
ÖK.854555