DERS ADI

: Alan Seçmeli VIII (Okul Öncesi Eğitimde Kodlama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 4008 Alan Seçmeli VIII (Okul Öncesi Eğitimde Kodlama) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ EKİNCİ VURAL

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarını küçük çocuklarda bilişimsel düşünme becerilerini geliştiren, gelişimsel açıdan uygun, yaratıcı ve oyun temelli kodlama etkinlikleriyle tanıştırmaktır. Ders, okul öncesi yaş grubuna uygun hem bilgisayarsız (unplugged) hem de dijital kodlama yöntemlerine odaklanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kodlama ve algoritmik düşünme kavramlarını açıklar.
2   Okul öncesi dönemdeki çocuklara uygun kodlama yöntemlerini tanır
3   Bilgisayarsız (unplugged) kodlama etkinliklerini planlar ve uygular.
4   Eğitimde robotik araçları ve blok tabanlı kodlama araçlarını tanır.
5   Gelişim düzeyine uygun dijital kodlama araçlarıyla etkinlik tasarlar.
6   Kodlama etkinliklerini disiplinler arası bir yaklaşımla ilişkilendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: 21. yüzyıl becerileri, kodlama nedir Neden okul öncesi kodlama
2 Algoritmik düşünme, problem çözme, sıralama ve döngüler kavramları
3 Okul öncesi çocuklarının bilişsel özellikleri ve kodlamaya uygunluk
4 Bilgisayarsız (unplugged) kodlama etkinlikleri ve örnek uygulamalar
5 Kodlamada oyun temelli yaklaşımlar
6 Somut materyallerle (lego, kart, ip, kutu vs.) kodlama çalışmaları
7 Basit robotik araçlar: Bee-Bot, Code-a-Pillar vb.
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Blok tabanlı kodlama tanıtımı: ScratchJr, Kodable, Tynker vb.
10 Etkinlik planlama: Gelişim düzeyine uygun etkinlik tasarımı
11 Disiplinler arası entegrasyon: Matematik, fen, sanat ve kodlama
12 Aile katılımı ve kodlama: Evde öğrenmeyi destekleme
13 Etkinlik değerlendirme ve gözlem formları oluşturma
14 Uygulamalı atölye çalışmaları ve sunumlar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bers, M. (2020). Coding as a Playground: Programming and Computational Thinking in the Early Childhood Classroom.

Resnick, M. (2017). Lifelong Kindergarten: Cultivating Creativity through Projects, Passion, Peers, and Play.

Çocuklar için ScratchJr ve Kodable öğretici platformları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı proje hazırlama uygulama çalışmaları sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem başında ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.ekinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
Proje Ödevi 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1524
ÖK.2524
ÖK.3524
ÖK.4534
ÖK.5534
ÖK.6534