DERS ADI

: Alan Seçmeli VII (Çocuklarla Etkileşimli Kitap Okuma)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 4005 Alan Seçmeli VII (Çocuklarla Etkileşimli Kitap Okuma) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının çocuklarla etkileşimli kitap okuma sürecini planlayabilmelerini, etkili okuma tekniklerini kullanabilmelerini ve kitap okuma yoluyla çocukların dil, bilişsel ve sosyal gelişimlerini destekleyebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkileşimli kitap okuma kavramını ve temel ilkelerini açıklar.
2   Okul öncesi döneme uygun kitap seçimi kriterlerini tanımlar..
3   Kitap okuma sürecinde etkili iletişim ve soru sorma tekniklerini uygular.
4   Çocukların aktif katılımını destekleyen etkileşimli okuma stratejileri geliştirir.
5   Kitap okuma etkinliklerini planlar ve uygular.
6   Farklı yaş gruplarına ve bireysel farklılıklara uygun kitap okuma yaklaşımları geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Diyalojik kitap okumaya giriş: tanım, ilkeler ve yararları.
2 Geleneksel, etkileşimli ve diyalojik kitap okuma arasındaki farklar.
3 Diyalojik okumada PEER sırası: Soru sorma, yanıtı değerlendirme, genişletme, tekrarlama.
4 Diyalojik okumada soru türleri: Tamamlama, hatırlama, açık uçlu, Wh-soruları, uzaklaştırıcı sorular.
5 Diyalojik okumaya uygun kitap seçimi.
6 Okuma sırasında ses, beden dili ve jest kullanımı.
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Çocukların aktif katılımını ve diyalog kurmasını destekleme stratejileri.
9 Öğrenci Uygulamaları 1: Temel diyalojik okuma uygulamaları.
10 Öğrenci Uygulamaları 2: Farklı soru türlerinin kullanımı.
11 Öğrenci Uygulamaları 3: Kelime hazinesi ve hikâye anlatımını destekleme.
12 Öğrenci Uygulamaları 4: Diyalojik okumayı yaş gruplarına göre uyarlama.
13 Diyalojik kitap okuma oturumlarının değerlendirilmesi.
14 Genel tekrar ve öğrenci yansımaları.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ergül, C. (2016). Dil ve Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP). Ankara: Eğiten kitap

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartıışma, micro-eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem başında ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bernacoker@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.12444
ÖK.22444
ÖK.33444
ÖK.43444
ÖK.53444
ÖK.63444