DERS ADI

: Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 3003 Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocukların gelişimsel özelliklerini farklı alanlarda (motor, sosyal, duygusal, bilişsel, dil) tanımlayabilir.
2   Farklı informal değerlendirme yöntemlerini (anekdot kaydı, zamana dayalı örneklem, olaya dayalı örneklem, sosyometri vb.) açıklar ve uygular.
3   Gözlem yaparken dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri kavrar.
4   Sistematik gözlem formları hazırlar ve uygular.
5   Portfolyo, ürün dosyası gibi çocuk merkezli değerlendirme araçlarını kullanır.
6   Grup çalışmaları ve bireysel sunumlar aracılığıyla değerlendirme becerilerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Çocuğu tanımanın amacı ve önemi
3 Değerlendirme türleri: Formal vs. informal değerlendirme: Okul öncesinde informal değerlendirme neden önceliklidir
4 Gözlem yöntemlerine giriş. Anekdot kaydı: Tanımı, özellikleri, örnekler.
5 Zamana dayalı örneklem ve olaya dayalı örneklem.
6 Sistematik gözlem ve gözlem formu hazırlama.
7 Sosyometri çalışmaları ve grup ilişkilerini değerlendirme.
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Portfolyo ve ürün dosyası hazırlama.
10 Ürün değerlendirme teknikleri.
11 Öğrenci sunumlarına hazırlık: Gözlem ve değerlendirme raporu nasıl hazırlanır
12 Öğrenci sunumları - 1. grup. Gözlem uygulamalarının sınıf içi paylaşımı.
13 Öğrenci sunumları - 2. grup. Gelişimsel değerlendirme sonuçlarının yorumlanması.
14 Genel tekrar: Çocukları tanıma ve değerlendirme sürecinde bütüncül bakış açısı.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Çeşitli yöntemler kullanılıyor: Geleneksel, etkileşimli, aktif öğrenme tek başına veya eş zamanlı olarak kullanılıyor

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1454343
ÖK.2455353
ÖK.3355353
ÖK.4355453
ÖK.5355453
ÖK.6355453