DERS ADI

: Alan Seçmeli II (Anne ve Çocuk Beslenmesi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 2013 Alan Seçmeli II (Anne ve Çocuk Beslenmesi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Beslenmenin önemini ifade eder. Sağlıklı beslenebilmek için yapılması gerekenleri bilme, beslenme yetersizliği sorunlarının farkına varır ve uygun besinlerin seçimini yapar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beslenme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
2   Besin öğelerini tanımlayıp, organizma için görevlerini açıklayabilir.
3   Farklı yaş grupları için diyet planlaması yapabilir.
4   Gebelik, emzirme dönemlerinde anne ve bebek için uygun besinleri seçebilir.
5   Besinlerle ilgili hastalıkları açıklayabilir.
6   Beslenme önemini anlar ve beslenme problemlerini tanımlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beslenme ile ilgili temel tanımlar, anne ve çocuk beslenmesinin önemi
2 Besin öğeleri ve vücuttaki görevleri
3 Diyet planlama ilkeleri
4 Besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları
5 Büyüme ve gelişme, büyüme ve gelişmenin izlenmesi
6 Gebelik ve Emziklilik döneminde beslenme
7 0-12 ay döneminde bebeğin beslenmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Okul öncesi dönemde çocuğun beslenmesi
10 Gastroenteritler ve diyet tedavisi (ishal, çölyak, laktoz intöleransı, inek sütü proteini intöleransı)
11 Doğuştan metabolizma hastalıkları
12 Diyabet
13 Malnutrisyon ve şişmanlık
14 Okul öncesi , Okul çağı ve Adölesan çağında döneminde beslenme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

. Arlı, M., Şanlıer, N., Küçükkömürler, S. ve Yaman, M. Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem Yayıncılık.
2. Şanlıer, N. ve Ersoy, Y. Çocuk ve beslenme. Morpa Kültür Yayınları.
3. Karaağaoğlu, N. ve Samur, G.E. Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere bildirilmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12.00-13.00 HAY z2

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1235
ÖK.2235
ÖK.335
ÖK.435
ÖK.535
ÖK.635